Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner i Summerboard ersätts ej?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag laddar ner olika Summerboardteman så ersätts inte alla ikoner utan endast några, ska det vara så? När jag tittar på skärmdumparna till olika teman så är alla ikoner nya men inte när jag laddad in den i iPhonen!?
Det är lite huller om buller vilka som byts ut och inte...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-25 07:54

Du råkar inte köra din iPhone på svenska? Dvs att applikationerna heter "Anteckningar" osv?

Temana är gjorda för engelska i telefonen så du får helt enkelt ändra namnen på ikonerna så de stämmer överrens.

Okej det år så det är ställt. Kan man inte köra telefonen med svenska och få dom nya ikonerna? Eller hur gör man för att lösa det (ändra namnen på ikonerna)?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-25 12:56

Som jag sa så får du manuellt ändra namnen på ikonerna (png filerna).

Ursprungligen av wrls:

Som jag sa så får du manuellt ändra namnen på ikonerna (png filerna).

Hej,

Och hur gör man det enklast?

Finns det någon guide som vi otekniska kan förstå?

Ursprungligen av LaltroMondo:

Hej,

Och hur gör man det enklast?

Finns det någon guide som vi otekniska kan förstå?

Bar fråga, jag trodde att det framgick i min fråga att jag inte viste hur man gjorde...:(

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-25 18:00

Laddar du ner temana till datorn och sedan använder du dig av SFTP att föra över dem eller installerar du teman via installer?

I vilket fall som helst så kan du använda dig av SFTP (under förutsättning att du har SSH installerat) för att ansluta till telefonen för att sedan gå till /var/mobile/Library/Summerboard/Themes/<tema>/Icons och där kan du ändra namn på dem.

Ursprungligen av wrls:

Laddar du ner temana till datorn och sedan använder du dig av SFTP att föra över dem eller installerar du teman via installer?

I vilket fall som helst så kan du använda dig av SFTP (under förutsättning att du har SSH installerat) för att ansluta till telefonen för att sedan gå till /var/mobile/Library/Summerboard/Themes/<tema>/Icons och där kan du ändra namn på dem.

Kan man inte bara använda iBrickr för att komma åt filerna på en iPhone?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-26 07:07

Möjligt, använder mig inte av Windows så jag vet inte vad iBricker klarar. Men fixar den att göra ändringar i filsystemet så borde det gå, dock så låter jag någon annan som kan iBricker svara mer konkret på den frågan.

1
Bevaka tråden