Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone slut?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-22 12:38

Det är rätt säkert att dom får fler, erbjudandet gäller till slutet på juni. Men det verkar verkligen att Apple vill sälja ut lagren så fort som möjligt. Jag hoppas att Apple byter strategi och släpper iPhonen fri från kontrakt. Även om dom tjänar mindre i början så tror jag att i slutändan tjänar dom mer genom App Store.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag hoppas att Apple byter strategi och släpper iPhonen fri från kontrakt. Även om dom tjänar mindre i början så tror jag att i slutändan tjänar dom mer genom App Store.
//Rob

Hej,

Även jag hoppas på att dom släpper kontrakttramset. Men realist som jag är tror jag inte mycket på det. Liksom jag tror att iPhone inte kommer till Sverige.

Apples ursprungliga strategi med iPod och iPhone är ju just att binda upp kunderna med Itunes och teleabonemang. Och jag har svårt att tro att dom rubbar den bara för att vi i lilla Europa (läs Sverige) vill ha telefonerna obundna.

Apples stenhårda villkor att dom vill ha 30 - 40% av alla telefonintäkter kommer säkerligen att innebära att inga licensierade iPhones kommer till Sverige. Ingen mobilabonnemangs leverantör i Sverige kommer att ställa upp på Apples villkor.

Jag hoppas verkligen att jag har fel.....men instinkten säger motsatsen

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-22 13:46

1. Procentsatsen är förhandlingsbar - även för Apple så klart. Dom har säkert olika procentsatser med olika länder/företag. vad dessa procentsatser är vet vi inte. Det är hemligt. 30-40% låter absurt.

2. Apple har inga rigida regler - dom är som alla andra kapitalistiska företag. Dom skiter ofta i sina "stenhårda villkor" om det gynnar bizniz. Dom har t.ex. släppt iPhone utan abb i ett par länder - därför att lagen var sådan i dessa länder.

3. Jag tror dock inte att iPhone kommer utan abb i Sverige. Den kommer med ett 2-årsabb hos t.ex. Telia när dom kommit överens om den där procentsatsen. Man kommer att avkrävas ID-handling, kontrolleras hos Fogden och skriva under i butik. Något annat är otänkbart i Sverige.

Ursprungligen av LaltroMondo:

Hej,

Även jag hoppas på att dom släpper kontrakttramset. Men realist som jag är tror jag inte mycket på det. Liksom jag tror att iPhone inte kommer till Sverige.

Apples ursprungliga strategi med iPod och iPhone är ju just att binda upp kunderna med Itunes och teleabonemang. Och jag har svårt att tro att dom rubbar den bara för att vi i lilla Europa (läs Sverige) vill ha telefonerna obundna.

Apples stenhårda villkor att dom vill ha 30 - 40% av alla telefonintäkter kommer säkerligen att innebära att inga licensierade iPhones kommer till Sverige. Ingen mobilabonnemangs leverantör i Sverige kommer att ställa upp på Apples villkor.

Jag hoppas verkligen att jag har fel.....men instinkten säger motsatsen

Jag skulle inte vara allt för lugn, såvida du inte beställer iPhone via Apple Store online. Jag var nämligen på Hawaii, där det finns 2x Apple Store, och iPhone var slutsåld i båda. Anledningen till att jag fick tag i en var att jag ringde mellan 12-14, lokal tid, ett antal ggr för att få reda på när de fått dagens leverans av iPhones, sen snabbt in i bilen o köra bort till Apple Store. Den ena Apple Store fick in och sålde slut på mindre än 2 timmar.´
Lycka till med införskaffandet av iPhone!
DET ÄR VÄRT ALLT BESVÄR!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-22 17:47
Ursprungligen av fudge:

Tack,..det var ju lite mer lungande. Men men,...varför denna 3G hysteri?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-23 10:08

Detta är ju goda nyheter då de bör komma en ny modell snart. Dock måste den nya modellen börja säljas innan 12:e juli, annars kommer jag bli riktigt besviken då jag befinner mig i usa mellan 22 juni och 12:e juli.
Blir de liknande abbonnemang i sverige att telefonen blir snordyr så är de ju en riktigt bra affär att köpa den i usa och hacka den hemma
Bara att hålla alla tummar som finns!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-23 16:53

Det är inte säkert när den kommer. Och om den ens går att hacka snabbt är en annat problem. Men hoppas att Apple väljer en annan affärs modell och iPhonen kommer upplåst redan. Det blev många om.

//Rob

ibanez, jag vill inte sänka dina förhoppningar. Men OM det är en 3G lur på gång kommer den förmodligen presenteras på WWDC. Och om historien upprepar sig så kan man förvänta sig cirka 6-8veckor från presentation tills produkten står på hyllorna i Apple-stores i USA.....

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-24 13:48
Ursprungligen av PeeMaN:

ibanez, jag vill inte sänka dina förhoppningar. Men OM det är en 3G lur på gång kommer den förmodligen presenteras på WWDC. Och om historien upprepar sig så kan man förvänta sig cirka 6-8veckor från presentation tills produkten står på hyllorna i Apple-stores i USA.....

nä medveten om de! Dock lär de bli en dyr historia för apple om de redan nu har slut på iphones och inte tillverkar fler förrän om 12-14 veckor, men den som lever får se

sen är inte 3G nån stor grej för mig, dock alltid roligt att ha de senaste, kanske blir andra roliga nyheter som är större än 3G på nya luren..

Ursprungligen av ibanez:

nä medveten om de! Dock lär de bli en dyr historia för apple om de redan nu har slut på iphones och inte tillverkar fler förrän om 12-14 veckor, men den som lever får se

sen är inte 3G nån stor grej för mig, dock alltid roligt att ha de senaste, kanske blir andra roliga nyheter som är större än 3G på nya luren..

Den stora "bristen" verkar lite överdriven... När polaren var i USA häromveckan var han inne och köpte sig en lur i en AT&T....
Bristen är i just Apple-stores, som han förstog det det.
I AT&T-affärerna kunde man fortfarande få tag i både 8 och 16 gig......

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-24 12:55

Hoppas det kommer en snordyr 3G-lur och att dom då slumpar ut den gamla för billig penning. 3G är inget att ha för mig - min lägstanivå är WiFi. Hallelujah!

Ursprungligen av mjg:

Hoppas det kommer en snordyr 3G-lur och att dom då slumpar ut den gamla för billig penning. 3G är inget att ha för mig - min lägstanivå är WiFi. Hallelujah!

Såfort 3G luren kommer, så lär blocket dränkas av billiga (och säkerligen jävligt välskötta) GSM-lurar, för billiga pengar... Jag lär dra iväg min för någon tusing eller så när jag skaffat 3G-luren...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-24 14:08

Visst finns iPhone i många AT&T affärer men det är inte säkert att du kan köpa en utan att teckna avtal. Ibland går det ibland inte.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Visst finns iPhone i många AT&T affärer men det är inte säkert att du kan köpa en utan att teckna avtal. Ibland går det ibland inte.

//Rob

Det går alltid, det är bara att tjöta... Säga att det ska vara en present och att du inte ska betala abbonemanget, säga som det är... Att den ska till Sverige och hackas... AT&T vill ju tjäna pengar som alla andra kapitalister. De drar ju hellre intäkterna på en Iphone än att du går ifrån butiken utan att köpt någonting..... Särskilt om du inte bor i USA.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-25 19:10

Läste precis på engadget att 8GB iPhone är slut även i o2 och Carephone Warehouse.

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-25 21:34

fan har en polare som ska till NY i veckan. Ni tror alltså det kommer bli svårt att få hem en 16 gb iphone till Sverige?

Ursprungligen av Guldig:

fan har en polare som ska till NY i veckan. Ni tror alltså det kommer bli svårt att få hem en 16 gb iphone till Sverige?

Vissa tror det......
Jag tror inte det......

Vill du veta säkert får du väl ringa till applestore och/eller AT&T i NY...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 13:43
Ursprungligen av Guldig:

fan har en polare som ska till NY i veckan. Ni tror alltså det kommer bli svårt att få hem en 16 gb iphone till Sverige?

Jag letade i hela NY mellan 25/4 till 30/4, hittade ingen. fick tips om att
komma in på morgonen ca 10.00 då lev. till butik kom.

To den 1/5 15.00 Apple Store The Glass Cube 5th Avenue:
100 före i kön, under ca 15 min ser jag att halva gänget har
handlat iPhone.

15.20 Har jag en egen i min hand.

Lycka till ! ( var noga med att uppge rätt E-post adress, då fakturan skickas genom rymden)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-26 10:40

Det ska, hoppas jag, gå att köpa en iphone från AT&T utan att behöva teckna avtal. Någon här som har gjort det ?

Ursprungligen av Guldig:

Det ska, hoppas jag, gå att köpa en iphone från AT&T utan att behöva teckna avtal. Någon här som har gjort det ?

Ja, det går. Polaren gjorde det med tre stycken 16Giggare för någon vecka sedan...
Det brukar gå smidigt, försöker de få dig att teckna i butiken säger du bara att det inte går eftersom att du ska ge iväg den i present, men inte betala abonnemanget....

En vän till mig var i miami nu förra veckan, han skulle köpa 2 st men det var slutsåld på nästan alla applestores i miami kom hem utan telefon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-26 17:08

Jag ska iofs till österrike om en vecka. Visst finns det iphones där? Men någon som har någon aning pris ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-26 17:15

Kan man köpa en iphone hos T-mobile utan att behöva teckna avtal?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-26 19:21
Ursprungligen av Guldig:

Kan man köpa en iphone hos T-mobile utan att behöva teckna avtal?

Nej tyvärr det går inte. Du måste teckna ett avtal.

//Rob

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-05 14:02

Slutsålt på iPhone i Storbritanien http://macworld.idg.se/2.1038/1.159663

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-06 14:51

jofan det gick bra. fick hem en 16gb för några dagar sen!

Kan bara bekräfta att iPhone verkar vara slut i hos Apple men de finns hos AT&T. Har varit på 2 Apple Stores i NY och en i San Francisco och de hade alla slut på iPhones. Den AT&T i NY som jag var inne i hade dock också slut men de skulle få in en ny sändning snart. I San Francisco hade den första AT&T jag gick in i iPhone i lager. Har dock inte försökt köpa än, var där i ett annat ärende. Köper väl innan jag drar hem i så fall.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-07 07:44
Ursprungligen av stevenD:

Kan bara bekräfta att iPhone verkar vara slut i hos Apple men de finns hos AT&T. Har varit på 2 Apple Stores i NY och en i San Francisco och de hade alla slut på iPhones. Den AT&T i NY som jag var inne i hade dock också slut men de skulle få in en ny sändning snart. I San Francisco hade den första AT&T jag gick in i iPhone i lager. Har dock inte försökt köpa än, var där i ett annat ärende. Köper väl innan jag drar hem i så fall.

Om den inte är slut då

Va inne på en AT&T-butik i San Francisco som hade iPhones i lager, och de ville göra kreditupplysning och registrera ett abbonemang för att man skulle få köpa en telefon Anledningen var att de ville prioritera de kunder som signade upp eftersom de har ett begränsat lager.

Bevaka tråden