Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS fastnar på 90% och ger "Sändningsfel"

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 17:33

Jag...

...skaffade nytt men det funkade bara för stunden, sen la det ner några dagar, men som sagt nu funkar det igen, fast det känns som om att det kan lägga ner precis när som helst.

Ursprungligen av Fredriik:

Oskar om du läser igenom tråden, så ser du att nästan alla har vart med om samma sak. Och som det även nämns så är det ingen som har en direkt lösning på det här, förutom ett nytt sim som koze, för det verkade fungera.

Jag har löst mitt problem!:D jag tog sim kortet och skickade ett sms från min gamla mobil, sen fungerade den även i iphonen, inte haft med problem. Snackade med halebop de sa att det va något sms service nummer som hade försvunnit. eller nått i den stilen:D:cool:

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-01-28 12:49
Ursprungligen av oskar.svard:

Jag har löst mitt problem!:D jag tog sim kortet och skickade ett sms från min gamla mobil, sen fungerade den även i iphonen, inte haft med problem. Snackade med halebop de sa att det va något sms service nummer som hade försvunnit. eller nått i den stilen:D:cool:

Testade detta och DET FUNKAR!

Ursprungligen av oskar.svard:

Jag har löst mitt problem!:D jag tog sim kortet och skickade ett sms från min gamla mobil, sen fungerade den även i iphonen, inte haft med problem. Snackade med halebop de sa att det va något sms service nummer som hade försvunnit. eller nått i den stilen:D:cool:

Hade du vart här hade du fått en puss . !!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-04 16:11

Jag har också tele2/comviq. Har testat alla saker ni har sagt men inget har fungerat. har iofs inte testat nytt simkort än men jag har beställt. Får hoppas att det fungerar!

SMS krångel/ tele 2

Hej,

jag fick ett sms här om dag på arabiska, typ. Det gick inte och öppna och sedan dess kan jag inte öppna sms funktionen utan den går bara tillbaks till huvudmenyn.

Sms kommer fram men jag kan inte öppna dem utan den går tillbaks till huvudmenyn hela tiden.

Har försökt allt..

Har en 1.0.2, köpt i HK för drygt 5 mån sen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-23 09:11
Ursprungligen av Fredriik:

Gåt det att beställa nytt sim kort som är kontantkort, och få samma nummer :/ ?

Hos Telia går det bra, bara gå till Teliabutiken, de fixar det medan du väntar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-29 19:19
Ursprungligen av koze:

Det är garanterat inte det i mitt fall. Det sjuka är att jag är den enda på forumet som inte kan skicka till någon alls. Jag har en vanlig 1.0.2 som är upplåst med iUnlock, reverginized, uppad till 1.1.1 och upplåst med anySIM. Som alla andra. Allt annat går ju som tåget (men sms-funktionen har drabbats av lövhalka om man ska dra ett sthlms-skämt).

Fick för första gången idag att sms stannade på 90% med min 1.0.2, men sms skickades iväg iaf, anledning var pga av att jag satte på ljud när jag skickade. Sedan var det så med alla sms jag skickade. Startade om mobilen och sedan funkade det igen.

Antar att du testat starta om mobilen, annars kanske du ska testa det.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-05 11:41

Nu har jag fått mitt nya sim-kort, och jag kan meddela att allt fungerar som det ska nu! Yes! Hoppas bara att det håller i sig, då det funkade i början med det andra simkortet också..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 19:19
Ursprungligen av koze:

Nu har jag fått mitt nya sim-kort, och jag kan meddela att allt fungerar som det ska nu! Yes! Hoppas bara att det håller i sig, då det funkade i början med det andra simkortet också..

Ja, det ska nog inte vara något problem om det väl fungerar... Fast du har ju upplevt annorlunda. Jag får dras med att endast 1 person (vad jag vet, har ej testat att sms alla än) inte kan få sms från mig. Detta är väldigt märkligt, eftesom det går hur bra som helst att skicka till andra som använder samma operatör och typ av SIM-kort...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-05 20:48
Ursprungligen av Reisan:

Ja, det ska nog inte vara något problem om det väl fungerar... Fast du har ju upplevt annorlunda. Jag får dras med att endast 1 person (vad jag vet, har ej testat att sms alla än) inte kan få sms från mig. Detta är väldigt märkligt, eftesom det går hur bra som helst att skicka till andra som använder samma operatör och typ av SIM-kort...

Kolla om personen har ett gammalt simkort. Det kanske finns en del kort kvar där ute som borde ha bytts ut för länge sedan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 21:24
Ursprungligen av koze:

Kolla om personen har ett gammalt simkort. Det kanske finns en del kort kvar där ute som borde ha bytts ut för länge sedan.

Ja, kanske har min kompis ett väldigt gammalt SIM-kort. Eller så behöver min vän få skickat inställningar via sms igen, till sin mobil.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 21:30

Jag testa nu för skojs skull att skicka sms till den som jag ej kunde skicka till i förra veckan. Och nu helt plötsligt funka det. Jag drog iväg tre olika sms för att vara säker. Och nu var det inga problem alls. Haha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 21:38

Och nu funkar det inte igen... Stannar på 90 procent och sändningsfel. Verkar komma och gå, det här problemet...

Har samma problem!

Kan skicka till alla förutom till min brorsas telefon. Han har ett nytt sim-kort med alla inställningar på.

Provat att skicka till flera operatörer och alla fungerar bra.
Jag har Comviq och min bror med.
Stannar på 90% för att sedan få sändningsfel.

Det hjälper dock att rensa sms konversationen. Men så fort han skickar tillbaka så går det inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-06 06:32
Ursprungligen av Ticalo:

Har samma problem!

Kan skicka till alla förutom till min brorsas telefon. Han har ett nytt sim-kort med alla inställningar på.

Provat att skicka till flera operatörer och alla fungerar bra.
Jag har Comviq och min bror med.
Stannar på 90% för att sedan få sändningsfel.

Det hjälper dock att rensa sms konversationen. Men så fort han skickar tillbaka så går det inte.

Ah, det funka ju att göra så! Rensa tidigare konversationer från den man inte kan skicka till. Det är ju en temporär lösning. Jag testa först med att skicka med några konversationer sen tidigare. Och då fastna den och det blev sändfel. Sen radera jag tidigare konversationer. Och prova att skicka igen. Då gick det direkt.

Och ....DÄR... Vart det samma sak för mig, bara sådär . Hoppas det visar sig vad felet är .. Funkar inte fast jag raderar konversationen får först "sändfel" sen försvinner all mottagning, men kommer tillbaks typ lika fort .. Hjäääälp!

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-01-23 10:57
Ursprungligen av Fredriik:

Och ....DÄR... Vart det samma sak för mig, bara sådär . Hoppas det visar sig vad felet är .. Funkar inte fast jag raderar konversationen får först "sändfel" sen försvinner all mottagning, men kommer tillbaks typ lika fort .. Hjäääälp!

>Fick precis samma fel som du idag hel skumt var de med, skickade ett sms till tjejen fick svar när jag skulle svara då så funkar det inte blir "sändfel" om och om igen funkar dock fortfarande att ringa! Har ett helt nytt sim-kort. Får precis som Fredriik att täckningen försvinner direkt efter att jag försökt skicka eller så tappar telefonen kontakten med sim - kortet och jag måste starta om den. Kör 1.1.2 OOB med Stealthsim och telenor.

Plus att jag ofta får upp rutan "sim-låst" dvs den man får när man startar den, dock behöver jag inte mata in pin rutan kommer upp och försvinner lika snabbt igen!

Senast redigerat 2008-01-23 11:29

samma här jag kan inte häller skicka till en persion
men till alla andra .jag kan skicka med tredje parts programmet SMSD som jag hämtat från installer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 11:49

Jag har samma problem med tele2/comviq.
Ibland funkar det ibland funkar det inte.
Jag har testat att byta ut mitt 3g-kort mot ett vanligt gsm, så funkade det ett tag, men häromdan la det ner igen med att kunna skicka sms. Nu funkar det igen.
Hittar ingen logik.

NÅGON som har en lösning?

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-01-26 12:22

Hur går det för er? Samma problem här nu helt plötsligt - i samma veva som jag la om mitt abbonemang hos tele2, en tillfällighet? Ska be dem skicka ut ett nytt simkort, det jag har nu är 3 år gammalt.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-26 12:33

Jag har Tele2 och hade precis samma problem. Jag gick ned till Geab Phonehouse och sa att mitt simkort hade pajjat, då fick jag ett nytt vilket (efter typ 12 timmars aktiveringstid) fungerade utmärkt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 08:54

Nu åkte jag på samma sak.

Sändningsfel.

Har knappat in *5005*7672*+4670799.. osv. Startat om mobilen. Slitit mitt hår.

Så kollar jag Tele2s hemsida:

Sedan 08.16 är det driftstörning på SMS.

Hoppas man inte sabbat något nu bara..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 18:33

Du får nog logga in med ssh och ta bort smsdatabasen. Finns en tråd här på forumet om detta.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-15 19:30

Är det någon mer än jag som upplever att problemet är borta när man kör 1.1.3 har inte fått det alls sedan uppdateringen.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-22 19:21

iPhonen har fungerat klockrent i flera månader nu men idag började den krångla får sändfel när jag försöker skicka sms, spelar ingen roll om det är till någon jag har en historik med eller någon helt ny. Provade att skicka från en annan mobil det fungerar hur bra som helst så det borde ju inte vara nätet det är fel på.

Har nu gjort en återställning men det fungerar fortfarande inte, det här håller inte! Hur gör man för att kolla så att man har rätt nummer till sms centralen inställt?

Kör Telenor!

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2008-06-16 00:46

Ja nu åkte jag på samma skit... Kör också Tele2 som många andra här och har provat det som skrivs om här ovan att byta till en annan telefon å skicka men det fungerade inte på den telefonen heller, så hade det inte varit för att så många andra har samma problem här så hade jag tippat på att det var något fel med nätverket. Men mina poolare kör tele2 också och för dom fungerar det finfint. En av dom kör öven med iphone och det fungerar.

Verkar som det här problemet legat på is ett tag eller har alla fått till det med hjälp av att byta till en annan telefon och skicka ett sms?

Bevaka tråden