Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cover flow, funkar i iTunes men inte på iPoden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!!

Jag har ett litet "problem". I iTunes så ser jag skivomslagen om jag väljer att visa musiken i cover flow men i iPoden (Touch) så ser jag inte skivomslagen på dom flesta skivorna.

Hur gör jag för att få skivomslagen även i iPoden?

Ingen som kan hjälpa mig?

Kan även lägga till att den är jailbreakad om det nu skulle ha någon betydelse.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-22 11:40

Jag har inte haft det problemet för alla "arts" har ju en sökväg till bilden inbäddad i meta-tagen så att dom dyker upp i coverflow i itunes men inte i ipoden låter konstigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 12:21

Har du ställt in i iTunes på att iPod skall visa skivomslag?

Hur ställer man in det då? :S

Och jag ska registrera mig i iTunes-store och då ska man välja vilken betalningsmetod man ska ha men man kan ju bara välja "VISA" eller "Mastercard". På mitt kort står det "Maestro" och "Cirrus", är det samma som mastercard?

Senast redigerat 2008-04-22 16:21
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-22 21:16
Ursprungligen av Henrik_C:

Hur ställer man in det då? :S

Och jag ska registrera mig i iTunes-store och då ska man välja vilken betalningsmetod man ska ha men man kan ju bara välja "VISA" eller "Mastercard". På mitt kort står det "Maestro" och "Cirrus", är det samma som mastercard?

Du måste ha VISA eller Mastercard. Går tyvärr inte med Maestro-kortet. Albumomslag hittar man lätt via Google eller Amazon.com så får man lägga in dom manuellt istället.
Varför din iPod inte visar bilderna låter skumt. Men prova att göra som _mattis skrev. Lite jobb blir det ju men kanske är det enda som fungerar.

En till fråga om registreringen, vad är det för "card number" man ska skriva in? Är det det som står på kortet?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-22 18:24

Jag hade lite strul med omslagen jag löste det genom att ta bort Album Artwork mappen i iTunes mappen och söka om omslagen.. det är så att när du hämtar omslag med itunes lägger den inte till bilden i mp3 filen utan i en mapp..

Okaj, bak på kortet hittade jag nu en liten text där det står "This card is issued by Swedbank pursuant to licence by MasterCard International or its affiliates" är det MasterCard? :S

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-22 23:47

Nej ett Maestro är ett billigare kort som kräver en direktuppkoppling till banken när du handlar med det. Du kan inte betala i en taxi med ett Maestro kort för taxin inte har den direkta kopplingen mellan bil och bank. Det är samma sak med att handla över nätet. Jag vet inte precis hur det fungerar men webshoppar har inte direktuppkoppling för jag antar att det inte fungerar säkerhetsmässigt. Nån annan kanske har mer koll på det här?
I vilket fall så är Maestro/Cirrus ett kort som Mastercard har men är en billigare variant, man behöver inte ha någon direkt inkomst för att ha det och jag tror man kan vara 16 år för att få det. Visa har ett liknande kort som heter Visa Electron och det fungerar på samma sätt.
För att ha Visa eller Mastercard skall man, iallafall hos Swedbank, vara 18 år och ha någon form av inkomst..

Okej, jag är 14 år och har fått kortet av Swedbank

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-23 13:23

Okej men då har dom antingen sänkt åldern eller så har dom något avtal med föräldrar eller något sådant. Vet inte hur det fungerar exakt. I vilket fall så kan du inte använda det till itunes store.. Lägg in dina bilder manuellt istället! Amazon.com är bra och har okej upplösning på sina bilder...

1
Bevaka tråden