Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Även O2 sänker priset!

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.macrumors.com/2008/04/15/o2-discounting-8gb-iphone/

Även O2 gör som T- Mobile och sänker priset på iPhone.

Tyder detta på en ny iPhone?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-15 17:58

Eller att den säljer kass, vilket jag skulle gissa på även om en ny säkerligen ligger i pipeline, men då borde ju även 16GB ha sänkts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 19:38

Kan vara så att 16GB säljer bäst. Svårare behöver det inte vara.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-15 19:53

nice, jag åker ner till london nu snart, bara för att köpa iphone, åker över dan,, vad kommer 8gb kosta tro?? eller är det bara hos o2 dom sänker priset? men jag kan väl uppgradera den till 2,0 ändå sen??

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-15 20:05

jag hittar inget på apple.uk och inget på o2.uk, hm, är det bara hos o2 dom sänker priset???, tänkte slå till nu om en vecka, hade tänkt o köpa den på apple store på regent street,,

Ursprungligen av oykkh:

jag hittar inget på apple.uk och inget på o2.uk, hm, är det bara hos o2 dom sänker priset???, tänkte slå till nu om en vecka, hade tänkt o köpa den på apple store på regent street,,

Om du läser länken till Macrumors.com så ser du att det
a) bara är rykten
b) att man enligt rykten väntar prisskillnaden att komma imorgon.

Så att du inte hittar något om det ikväll är föga förvånande. Du tror väl inte att O2 får gå ut med nyheterna innan Apple?

Ok, så ryktet är bekräftat, så jag undrar om det finns någon slags begränsning av hur många iPhones man kan köpa (gärna info om USA & Storbritannien).

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-16 22:01

jaha, då var det kört då, nu står det på 02.uk att 169pund gäller endast hos O2 och med abb, tittar man på apple store.uk så tar apple fortfarande 269 pund, mycket synd, jag som ska dit den 28apr,, snyft

Ursprungligen av oykkh:

jaha, då var det kört då, nu står det på 02.uk att 169pund gäller endast hos O2 och med abb, tittar man på apple store.uk så tar apple fortfarande 269 pund, mycket synd, jag som ska dit den 28apr,, snyft

http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/241328-ven-o2-s-nker-priset.html

Enligt MacWorld behöver man inte teckna abonnemang. Det blir helt enkelt sjukt billigt och lätt för oss svenskar att köpa iPhones!

"We can work it out"

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-16 22:55

oki, vi får ta och kolla upp det, men frågar inte O2 om adress och vill se Id och så då?? på apple i uk tar man ju fortfarande 269pund, vilket innebär att det bara är hos O2man kan köpa den för 169pund??

ingen som vet vart man kan beställa den billiga varianten?

Nu funderat jag mkt på att åka till london över en dag bara för att köpa en iphone. Men frågan är måste man teckna abonnemang i affären? Eftersom det inte gällde i Apple butikerna Hur gör man om man inte behöver? ngt annat man behöver tänka på?

Ursprungligen av henrik.jonsson:

Nu funderat jag mkt på att åka till london över en dag bara för att köpa en iphone. Men frågan är måste man teckna abonnemang i affären? Eftersom det inte gällde i Apple butikerna Hur gör man om man inte behöver? ngt annat man behöver tänka på?

Läs ovan, enligt artikel så behöver du inte teckna abb.
Det fungerar, vad jag har hört, likadant som med AT&T i USA, du aktiverar i Itunes.
Med andra ord så eliminerar hacket sedan operatörslåset.
Sen behöver du väll inte tänka på så mycket mer, kanske att undvika att tappa den?

Johan

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-17 13:27

ja men har den som skrivit artikeln verkligen varit i O2 butiken och testat att det funkar?? det vet vi ju inte,, Jag tror inte O2 är så dumma, visst, själva aktiveringen av telefonen gör du hemma i itunes, men O2 kan ju oxå tvinga dig att skriva på i affären, med personnummer, adress etc,, då är det ju kört, för jag har varit både i tyskland och österrike, där skriver man på abb i butiken, sen går man hem och aktiverar sin iphone ändå!! om ni förstår vad jag menar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 17:41

Det är just nu ingen som vet. Det kan också vara så att du betalar £269 men får £100 tillbaka när du aktiverar din iPhone. Eftersom det gäller också alla som köpte en iPhone den senaste månaden så tror jag nog att prissänkningen gäller endast om du aktiverar genom o2.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 23:25

I helgen ska en polare till London och jag har bett honom att försöka köpa en Iphone till mig eftersom min förra blev stulen;(. Måste ha en ny eftersom har man en gång haft en så äre svårt att gå tillbaka till min gamla Sony Ericsson. Återkommer med rapport efter helgen om huruvida man måste skriva på nåt abbonemang eller dylikt i butiken när man köper den.

Är bara att hålla tummarna nu då!

//Anders

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-17 23:38
Ursprungligen av Robo-X:

Det är just nu ingen som vet. Det kan också vara så att du betalar £269 men får £100 tillbaka när du aktiverar din iPhone. Eftersom det gäller också alla som köpte en iPhone den senaste månaden så tror jag nog att prissänkningen gäller endast om du aktiverar genom o2.

//Rob

Pengar tillbaka är det garanterat inte frågan om isåfall. Det är nog trafik värt £100 som gäller.

Om man läser villkoren på O2:s sida så står det att man aktiverar och väljer abonnemang genom iTunes.

"Am I signing up for a minimum term contract when I buy the iPhone online or instore?

You'll be asked to choose a tariff and sign up to an 18-month minimum term Pay Monthly O2 contract when you activate your iPhone via iTunes."

Jag skall dit nästa helg och funkar det så köper jag nog på mig ett gäng om det går.

Man kan inte komma in på o2 onlinshop. Men vad händer om man beställer iphone från denna sida http://www.carphonewarehouse.com/ verkar gå !!! Någon som vet nått ? När man checkar ut så kan man köpa iphone för 169pund o välja vilket land !!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-19 17:34
Ursprungligen av Unbalanced:

Man kan inte komma in på o2 onlinshop. Men vad händer om man beställer iphone från denna sida http://www.carphonewarehouse.com/ verkar gå !!! Någon som vet nått ? När man checkar ut så kan man köpa iphone för 169pund o välja vilket land !!!

Är du säker på det? Jag provade det nyss och det enda land som man kunde välja var UK.

//Rob

hehe mm såg fel missade att det var grå markerad på country.

Men vad händer om man skriver sitt svenska adress och skriver stockholm på town och sweden på county. Tror att det kan funka eftersom de som packar har säkert ingen koll o datan klistrar på adressen o skickar på posten o posten skickar till sverige
kan nån prova det nu hihihih

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 12:58

Var i london i helgen. Min kompis köpte två iPhones på carphonewearhouse och det var inga problem. Vi sa att vi bodde hos några kompisar i några veckor och kunde ge deras adress. Dock så kunde vi inte den utantill så killen i kassan bara fyllde i någon random adress och berättade sedan att det fanns ett ställe lite längre ner på gatan där man kunde låsa upp telefonen. Skön kille. Och priset var 169 pund.
Han sa även att de nästan inte säljer några 16gb, så att prissänkningen på 8gb beror på dålig försäljning är nog inte sant.

/ J

Senast redigerat 2008-04-22 17:02
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-21 19:01

oki,, nice, jag åker nog ner till london p fredag över dan o köper två iphone 8gb,, vilken butik var du i? är det bara hos o2 och carphonewearhouse man kan köpa dom? varför frågar dom om en adress??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-21 17:47

Verkligen bra. Jag ska till London om tre dagar och funderar på att köpa fyra iPhone. Har läst nånstans att de registrerar kontokortet och att man inte kan köpa mer än två per kort. Är det nån som vet om det stämmer?

Verkar vara slutsålt överallt !!

MobileToday reports that O2's £100 price drop on the iPhone last week successfully spurred sales. O2 stores in Newcastle, Birmingham, and London reportedly sold out on the day of the price cuts, while Carphone Warehouse stores noticed a sharp uptick in sales:

‘We usually sell one or two a day, but yesterday we sold about 20 – it was like launch day again.'

Customers are reassured that O2 expected more stock to be delivered this past weekend. Apple is said to be in talks with France Telecom to similarly drop the price of the iPhone in France, due to poor initial sales.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-22 10:50

hej. jag ska åka ner till london på fredag,, är det slutsålt överallt?? vad kostar en iphone 8gb på apple store om o2 inte har några??

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-22 12:04
Ursprungligen av oykkh:

hej. jag ska åka ner till london på fredag,, är det slutsålt överallt?? vad kostar en iphone 8gb på apple store om o2 inte har några??

100 pund extra..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-25 14:16

iPhone bara med brittiskt betalkort.

Är i London nu och har försökt köpa iPhones... men det går inte så bra. Slut på alla carphonewarehouse utom hos den på Kensington High Street (de hade 26 st kvar i morse). Så jag åkte dit men man får numera bara köpa en och dessutom bara om man har ett brittiskt betalkort. Samma sak gäller på O2. Så utan ett sånt kort så blir det ingen telefon.

Men kanske köper jag på Apple Store för 269 pund, om det inte krävs ett brittiskt kort där också. Helt underbar butik Apple Store var, by the way.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-25 14:37

hej,, snacka om coolt, jag star nu inne pa apple store i london,, ser att du oxa sprungit run, det ar helt omojligt att kopa en iphone i uk,, slut overallt,, men jag kopte en 8gb har pa apple store,, 269 pund,, men en sak var strange,, det ar en new sealed in box 1,1,2, dom har aldrig salt nagra 1,1,4oob, bara 16gb saklart, men det ar val inga problem att lasa upp sa jag far den i 1,1,4??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 17:04

Fick en från London i måndags från en kompis som var där. Han hade dock sprungit runt lite eftersom det var slut på en affär och på en annan nekades han att köpa om han inte hade brittiskt betalkort. Till slut fick han som tur var tag på en (i en O2 butik) och det var inga som helst problem att uppdatera till 1.1.4 och låsa upp luren med hjälp av iLiberty+. Har funkat klockrent nu i fyra dagar och jag hoppas att det fortsätter så.

Måste säga att det är ett kanonpris! Upplåst iPhone för under 2000 kr. Kan inte bli bättre:D

/Anders

Bevaka tråden