Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjoo

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte jag fick skriva hej,

Namn är Erik haft alias romulan på internet sedan 1994 så många platsen har jag de namnet.

Bor i Malmö och kommer nog alltid ha amiga i mitt hjärta men life goes on
Började min dator tid med en gammal Apple II sen amiga fram till P1 kom.

Tyckte vid den tiden apple var för trist + jag lirat mycket spel så utbudet fanns inte.
Vid senare åren har man dock blivit konsol spelare så nu är spel på datorn inte lika viktigt.

Sedan november 2007 blev jag glad mac ägare. Sålde av min g:a PC och köpte en 24" iMac.
Inte ångrat mig en enda gång.
Har sen dess fixat mig en Time Capsule och en Iphone 8gb så nu är man helt "Applefied"

Arbetat som it manager så de är rätt skönt och komma från windows och M$ världen när man kommer hem.

Senast redigerat 2008-04-17 08:53

Hallå romulan! Läget? Var fan ett bra tag sedan nu...
Välkommen till 99an.

mvh
(niklas B)

...håller sig mest...eller enbart på /musik.

Nämen tjena!

De är fint fint! Kul att hitta dig här på 99an. Var ett bra tag sedan, nu när våren är tillbaka får vi ta en öl på möllan om du nu bor kvar här nere?

Hallå och välkommen

Välkommen ! Ännu en skåning, trevligt. Jag är göteborgare sedan länge men är född i Helsingborg och har en del släkt därnere. Har våren kommit i Skåne ?

Vågar man fråga vad "romulan" står för eller är det givet att du är ett Star Trek-fan ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-21 10:01
Ursprungligen av KaRo:

Har våren kommit i Skåne ?

Solen skiner i Helsingborg:D

Tack Robban och KaRo.

Star Trek-fan
Plocka de namnet för jag tyckte romulans var lite hemliga o coola när jag yngre.
När jag såg första epz när en romulan warbird var med blev jag helt såld. 10ggr större en enterprise och helt grön o cool!

Ursprungligen av romulan:

Star Trek-fan
Plocka de namnet för jag tyckte romulans var lite hemliga o coola när jag yngre.
När jag såg första epz när en romulan warbird var med blev jag helt såld. 10ggr större en enterprise och helt grön o cool!

Haha, härligt med fellow Trekkies!
Tittade alldeles nyss klart på Star Trek - The Voyage Home. Gammal men guld.
Har också Amiga i hjärtat sen gammalt (lattjade med både bbs:er och internet på en A600 med 40mb hdd!), men macen är ju lätt en värdig tronarvinge!
Välkommen till 99:an!

1994. Jag minns det som igår. På den tiden tjatade jag ihärdigt på hur bra PC var - och att det var det bästa valet för mig och mina vänner, men se hur det gick! 14 år senare vill jag inte använda något annat än Mac..

Välkommen hit förresten!

1
Bevaka tråden