Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium fixerat på skrivbordet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill på något sätt kunna visa skrivbordet med bara mina adium-kontakter men trycker jag på F11 försvinner ju det också...

Finns det något sätt att få det att stanna kvar på skrivbordet, så att man snabbt kan få en överblick av alla kontakter?

Det går ju lägga det i ett annat "space", men då hamnar ju även alla konversationer även där...

Som n ser har jag stora problem såhär första kvällen med min nya älskade MBP

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-16 23:09

I Adium kan du ändra i Inställningar>Avancerat>Kontaktlista. Välj visa kontaktlistan: Under alla fönster. Sitter iofs på en lite äldre version men det borde funka fortfarande.

Fast den försvinner ju då också om jag trycker F11

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-17 13:27

Jasså? På Adium 1.0.6 tillsammans m OS 10.3.9 sitter den som klistrad vid skrivbordet. Kanske nån annan med nyare versioner kan hjälpa dig...

Okej, det var ju konstigt!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-04-20 13:18

Jag har samma problem.
Ingen som har en lösning på det?

En gammal tråd, men det finns en liten sak som fixar problemet. Klart att det bästa vore om Adium fixade detta, men Afloat duger fint till dess.

http://infinite-labs.net/afloat/

Jag har tatt pinned to the desktop med afloat. men den inställningen försvinner så fort jag avslutar programmet och drar igång det igen (adium). Lösning någon??

1
Bevaka tråden