Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lista över Airport extreme-kompatibla hårddiskar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 11:49

Finns det någon någonstans? Kanske vore intressant om folk kunde dela med sig av sina erfarenheter.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-19 12:02

Jag antar att Time Capsule fungerar, men det förstår du ju säkert själv.
Jag håller med om att det vore intressant att få reda på vilka "vanliga" hårddiskar som fungerar eller ej.

Mvh

Hd's med fläkt är inte att föredra till att vara airdisk, eftersom de står på hela tiden, och har de fläkt så står de på hela tiden, och väsnas förskräckligt.

Så kolla av att den blivande aidisken inte har fläkt.
Kör själv med en La Cie 500 GB Porsche som funkar bra till det. (Förutom att den hade en krasch, som tack och lov inte blev förödande. Hurvida det faktum att den står på hela tiden har med kraschen att göra låter jag vara osagt.) Nackdelen med airdiskar är att man så tillvida behöver connecta dem direkt till datorn ibland för att just kolla att de inte har några fel, detta går ju inte att kolla när de är kopplade till airport.

Utöver det så är det bara goda erfarenheter av airdisks

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 18:09

Det kan ju vara rätt viktigt att man kan mata ut disken så att den spinner ned utan att det blir omöjligt att få kontakt med den igen. Återfå kontakten genom att t.ex. "mounta" den med airport-skivverktyg. Det funkade dåligt med den Iomega Ultramax jag dragits med i 3 månader.

1
Bevaka tråden