Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa filmer på hackad Apple TV?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åker till Usa om två veckor och tänkte köpa med mig en Apple TV 40 GB. Står i valet mellan att hacka den eller inte.

• Hur mycket upplever ni att man tappar i kvalitet när man konverterar en divx-film med VisualHub?

• Går det att handla filmer från iTunes store på en hackad Apple TV?

• Hur synkar man divx-filmer till Apple TV:n? Lyckas inte lägga till filmerna i itunes (har senaste Perian installerat)

Tack på förhand!

Hannes

Divx-filmer är oftast usla redan från början och bättre blir de inte av att packa om dem till h.264. Om man däremot packar från en DVD-skiva med t.ex. Handbrake blir det riktigt bra. Slutsats: Skit in, lika mycket skit ut.

Du kan bara synka format som iTunes hanterar och dit hör inte divx.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-14 16:11

Att packa om divx till h264 tar dessutom sanslöst obeskrivligt djävelusiskt lång tid och det fullständigt ockuperar processorn till storkningsgräns. Även min G5 Quad 2,5 MHz med 8 GB ram på jobbet tycker att det är för jävligt och fläktarna skriker på hjälp och brandkåren står redo....

Ursprungligen av mjg:

Att packa om divx till h264 tar dessutom sanslöst obeskrivligt djävelusiskt lång tid och det fullständigt ockuperar processorn till storkningsgräns. Även min G5 Quad 2,5 MHz med 8 GB ram på jobbet tycker att det är för jävligt och fläktarna skriker på hjälp och brandkåren står redo....

Kanske är bara för att du endast har 2,5 MHz

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-15 12:41
Ursprungligen av C_Strandberg:

Kanske är bara för att du endast har 2,5 MHz

Jisses. Då e den slö så klart

Tack för hjälpen! Låter som om man borde hacka den om man vill köra divx, xvid etc.

Hur lägger man över filer som inte itunes stöder på en hackad Atv?

Jag hackade min 160Gb:are. Fick ingenting att funka. Återställde och kör den nu som det är tänkt, alltså konverterar allt. Har aldrig varit mer nöjd med den! Helt klockrent! Visst, det tar tid att konvertera, men jag sätter oftast på konverteringarna över natten och då slipper jag ju höra min dammsugare till MacBook...

Ok, lutar för närvarande åt att göra likadant. Verkar rätt omständligt att spela upp divx-material. Utöver att installera SSH och Perian behöver man antingen göra om divx-filerna till fejkade .mov/.mp4 eller installera ATVfiles (och då ej använda itunes).

blackheim. Har du testat att konvertera redan komprimerat material (divx o dyl), vad anser du om kvaliteten?

haol1651: Ja visst har jag det, och självklart kan det inte jämföras med om man har en källa som DVD eller HD. Men personligen tycker jag att det är fullt tillräckligt för att kolla på. Det är inget jag personligen stör mej på. Men det finns säkert folk som tycker det ser, rent ut sagt, förjävligt ut också.
Jag tycker du ska köpa en AppleTV, prova att konvertera någon HD-film, någon DVD och någon DivX, sen bildar du dej en egen uppfattning. Om du inte är nöjd, prova med att hacka den och se om det passar bättre för dej. Jag ångrar att jag hackade den direkt, men jag såg bara långa konverteringstider framför mej. Och visst, det tar tid att konvertera, men du gör 2-3 filmer per natt.

Lycka till!
/Claes

Byter lite riktning på tråden. Om man ändå skulle välja att hacka ATV:n och installera ATVFiles, vilket SFTP-program rekommenderas? Vilka inställningar använder man för att föra över filer till ATV:n?

1
Bevaka tråden