Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte AirTunes att funka i AppleTV

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-19 18:58

Hej,

Om jag har förstått allt rätt kan man nu streama ljudet från iTunes till AppleTV (v.2) via AirTunes. Jag får det dock inte att fungera...

Jag har sett till att AirTunes är påslaget i min AppleTV och jag har delat ut hela biblioteket i iTunes. Synkroniseringen funkar som den skall så nog har min AppleTV kontakt med iTunes alltid, men AirTunes kan jag inte få att funka.

Vad är det för uppenbar inställning jag har missat? Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Leif

AppleTV finns alltså inte i listan bland högtalare i iTunes? Eller finns den i listan men det kommer inget ljud?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-19 19:12

Tack Leftrustle! Du fick mig på rätt spår. Det var så enkelt att jag inte hade listan över högtalare framme. Har ju bara spelat via datorn tidigare så "Leta efter fjärrhögtalare..." var inte aktiverat. Som jag misstänkte så var det bara en bock i en ruta som fattades. Pinsamt...

Leif

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2008-04-12 09:23

Behöver snabbt svar: Kan man köra AirTunes från Apple TV? (stereon i ett annat rum)

Sitter och har muspekaren på beställknappen. Jag behöver bara veta om Apple TV går att använda så här som jag tänkt mig:

Jag har TVn i vardagsrummet men min (FINA!) stereo i allrummet (högtalare i båda rummen dock). Jag vill kunna se vilken låt jag spelar på min vanliga TV, men jag vill att ljudet ska strömmas till min stereo.

Så frågan är: fungerar AirTunes på Apple TV? Eller måste ljudet spelas upp via kabelanslutning till Apple TV? Isåfall är det sunk.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-12 10:06

Snooze: Det fungerar som du har tänkt dig, men bara musik från iTunes om du inte kör airfoil (vet dock inte om det funkar med AppleTV)

Airfoil skall fungera med Apple TV.

"Send any audio to AirPort Express units, Apple TVs, and even other Macs and PCs, all in sync! It's your audio — everywhere." står det på sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 15:39

Hmmm.. Du kan väl inte köra Airfoil från ATV till extern Airport Express? Dvs du kan inte titta på en film i din ATV och höra ljudet i AE-högtalare?

Däremot kan du ju köra Airfoils speciella filmvisarprogram på din dator och strömma ljudet till en AE och få bra ljudsynk.

Och ATV kan agera som AE-högtalare om du kör iTunes eller Airfoil på din dator?

(Eller är jag helt ute och cyklar?)

Vad jag vet kan man inte stömma ljudet från filmfiler genom AirTunes, utan bara ljudspår. Inte ens Podcasts går att strömma med AirTunes. Men har du en Apple TV i vardagsrummet och en AirPort Express i sovrummet ska du enligt vad jag förstår kunna strömma musik från iTunes till båda dessa rum var du än befinner dig.

Använder du AirFoil ges fler möjligheter, men dessa kan jag inget om. Men som pesc säger är det säkert möjligt att göra jättemycket med AirFoil.

1
Bevaka tråden