Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer från olika partitioner, OS X till Windows?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå i stugan, detta är min första tråd på 99

Aja slutsnackat, min ena partition på hårddisken(windows 32gb) tillåter inte mig att flytta filer från mac os x till windows,

Det står: the item "ghIII" could not be moved because "untitled" cannot be modified.

frågan lyder då såhär, hur ska jag göra för att kunna flytta filer fram och tillbaka ? som jag tidigare kunde men hade 5 gb windows partition.

ps. saknar usb minne på 4 gb :/ och ghIII är tre filer som är 3.2 gb, 32kb, 7kb, kan jag bränna ner filerna på en dvd? isåfall hur och med vilket programska jag använda? eftersom jag har varit mac användare i snart 3 veckor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-09 10:56

Behöver veta om det är mellan två datorer via nätverk eller samma dator. Samt vilket filsystem du använder för mac resp. windows slutligen från vilken dator kör du copy-kommandot.

jag har delat upp hårddisken i 2 delar 218 gb och 32 gb. jag kan inte flytta filer mellan dem två "avdelningarna"

från mac os x sedan dra en fil rakt in i mina document i windows partitionen.

dator, macbook pro

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-09 11:15

hur har du formaterat dom olika partitionerna ? Om du har NTFS för windows-delen så tror jag (utan att va säker) att du får problem att skriva till den från mac. Läsa från borde gå bra.

Prova kör skivverktyget från Program/Verktygsprogram på mac. Där finns ett val att återställa behörigheter för skivan (eller liknande).

Jag antar att dom filer som du vill flytta ägs av dig annars kan du frå behörighetsproblem. Använd kommando-i för att se mer info om enskild fil.

precis, jag körde nfts,:/

filerna i sig är .mdf .mds .nfo

ska testa skivverktyget

jag kan alltid ta och installera om windows för att det ska fungera, tar ändå inte så värst lång tid.

filen är behörig för alla och går att skriva och läsa av alla.

Senast redigerat 2008-04-09 11:36

var tvungen att gå till skolan och göra ett prov så jag lät datorn stå på och tugga på windows skivan tills det vart klart. så jag ska testa nu att dra över filerna osv till windwos

Försöker du flytta från OS X till Windows-patritionen? Man kan inte skriva till NTFS-volymer som standard i OS X, bara läsa..

Ifall du nu installerar om Windows. Kör FAT32 så kommer du kunna flytta filer mellan.

Ursprungligen av Johan S:

Försöker du flytta från OS X till Windows-patritionen? Man kan inte skriva till NTFS-volymer som standard i OS X, bara läsa..

Ifall du nu installerar om Windows. Kör FAT32 så kommer du kunna flytta filer mellan.

gjorde det under dagen, och det fungerade fin fint tackar för eran hjälp

1
Bevaka tråden