Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bryggat läge med Tele2 Speedtouch st585

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytte till Tele2 adsl och försökte över telefon få min dotter att koppla upp nätverket till den snabba dlink-routern till det nya Speedtouch st 585-modemet utan framgång.

Tele2 är lite korkade och den enda informationen som finns i manualer och på hemsidan är att de inte ger support på hemnätverk. Jag hittade senare ledtråden till lösningen i ett australiskt formum och det var tokenkelt.

Under installationen av modemet kan man välja tre alternativ - a, b och c.
För att få Speedtouchen att fungera i bryggat läge väljer man bara c och klickar ok några gånger. Manualerna täcker bara alternativen a som är vanlig adsl och b som är pppoe.

För övrigt verkar den Speedtouch st585 som man får med abonemanget att fungera utmärkt som router för ett hemmanätverk – om man nöjer sig med 100mb. Det framgår inte heller av Tele2:s info.

Om någon råkar ut för samma sak, letade här utan att hitta någon info...

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-04-06 08:46

Men har du fått igång den i läge A med NAT så då undrar jag vad problemet är.

Problemet är att det inte fungerar att koppla in en router i läge A (eller B) eftersom Speedtouchen fungerar som både modem och router om den inte är bryggad...

I mitt fall hade jag redan en d-link router med gigabit och 802.11n som behövs för att få bra hastighet mot nätverkshårddisken.

Tanken var inte heller att få hjälp utan att lägga den här kommentaren här för någon annan i samma sits som är inne och söker lösningar.

1
Bevaka tråden