Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra tangenter till nya Apple Tangentbord?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 13:08

En absurd händelse inträffade där en DVD skiva ramlade ner från en hylla och tjoffs ner på mitt Apple Keyboard (nya modellen). Landade på kant på Caps-Lock tangenten och A, varpå tangenterna flög all sin väg. A-tangenten gick att sätta tillbaka ok, men Caps-Lock går inte. Kan man köpa en sådan lös någonstans?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-30 13:09

Finns nog att köpa som reservdel för 900 kr st.

Ring någon Service-provider, kanske kan du få ett trasigt för lite fikabröd...
Och snåla då inte på fikabröt..

Funkar för mig flera ggr.

Be att få tala med ngn på service och säg att det är ju fan att man skall behöva köpa ett nytt för en lemfundratapp. Säg det att, men om jag köper lite gött fikabröd till er däruppe.. har ni inget dött tangentbord elektroniskt, men med hela tangenter på?...

Funkar det så funkar det....

Provat?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-01 19:52

DU HAR BARA GJORT EN FUNKTIONSHÖJANDE PATCH AV TANGENTBORDET, CAPSLOCK ÄR EN OND KNAPP!

//Daniel, kunde inte låta bli och aldrig fatta varför man har CAPS LOCK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 20:48
Ursprungligen av danielj:

DU HAR BARA GJORT EN FUNKTIONSHÖJANDE PATCH AV TANGENTBORDET, CAPSLOCK ÄR EN OND KNAPP!

//Daniel, kunde inte låta bli och aldrig fatta varför man har CAPS LOCK

Hahaha.... Lysande Daniel!

Lite OT men jag tror att CapsLock är en kvarleva sedan den tiden VERSALER var i princip det enda sätt man hade att särbehandla lite text så den stod ut.
Dessutom slipper man trycka ner Skift för varje tangent om man skall skriva många versaler, tangenterna var tröga på den tiden...

Man kan ju göra Fetstil, Kursiv och byta färger och storlekar och blinka texten och fasen vet vad på en dator. På den antika skrivmaskinen fanns inget av detta. IBM kom med maskin med kula senare och då kunde man trycka ner en speciell tangent, BYTA KULA till en med Kursiv kanske, skriva sitt ord/mening och sedan byta tillbaka igen...

man borde ju faktiskt kunna avskaffa capsen, aktivera den genom att ställa in något kommando, nånting borde man ju kunna göra
On Topic:
Som tidigare sagt fikabröd, massor av fikabröd!

Ursprungligen av bisebusen:

man borde ju faktiskt kunna avskaffa capsen, aktivera den genom att ställa in något kommando, nånting borde man ju kunna göra

Det kan du! Stäng av tangenten under Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Specialtangenter...

Personligen har jag tjänat flera sekunder per dag de år jag haft denna avstängd!

1
Bevaka tråden