Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook-Svideo-scart-TV två småfrågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har inföskaffat en adapter för att koppla ihop bilden från min macbook till min TV, i samband med detta har jag stött på två problem.

Först och främst blir jag tvungen att separera skärmarna, med andra ord jag använder ingen direkt kopia av datorns skärm utan lägger TV "utanför" min datorskärm. Detta för att jag inte får formaten att stämma om så inte är fallet. Inget problem iofs men det kan vara bra och känna till.

De problem jag stöter på är följande. Om jag spelar upp en videofil via VLC flyttar denna till "TVns" skärm och maximerar den här, blir den maximerad på min datorsskärm men inte på TVn.

Det andra problemet består av att Bilden på TVn inte är maximerad, jag får svarta kanter runt bilden.

Tacksam för hjälp

/JP

Med VLC så brukar det inte räcka med att bara flytta fönstret med filmen utan även "spelarfönstret" till den skärm man vill maximera på. Om inte detta funkar heller så pröva att i inställningarna för skärmarna att flytta menubaren till TV:n (dvs göra TV:n till primära skärmen).

Har aldrig kört en mac till TV med S-video tyvärr, så vad problemet är vet jag inte. Men gissningsvis så borde man kunna ställa in detta på något sätt. Kan man i alla fall på alla de PC:s jag gjort just detta med. Har du kollat i inställningarna att det inte går att justera bilden?

Tackar, glömde flytta spelarfönstret i all hast. Borde jag tänkt på.

Maximeringen av fönstret fick jag också rätt på. Tänkte bara nämna det om det är någon annan som stöter på samma problem, det finns en separat inställning som visar sig på TVn när man ändrar inställningar för bildskärmar.

/JP

1
Bevaka tråden