Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från Koss Porta Pro till in-ear! Tips?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag pallar inte längre att gå runt med mina porta pro och måste skaffa nya lurar! Dom ska va in-ear och bra isolerade så man kan dra på ordentligt utan att oroa sig för dom runt omkring
Pris kan va mellan 500kr-1000kr.

Några förslag?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-02 13:45

Köpte ett har Philips SHE9700 för några veckor sedan, är väldigt nöjd med dem efter att ha använt dem ett tag. De sluter fint och ljudet funkar helt ok för min del, smaken är ju olika för varje person dock
Kostar 399:- på Teknikmagasinet.

Min post om Philips SHE9700

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 14:13

I den prisklassen rekomenderar jag D-Jays. Har själv använt flertalet in-earlurar i den prisklassen och D-Jays är de enda som är värda priset. Enda nackdelen kan dock vara att kabeln är aningen för hård det är ganska dålig infästning till stereopluggen. Har märkt att det ganska lätt kan bli glapp i dem pga det.

Men det är en sak jag har lärt mig.
Prislappen säger inte mycket om ett par lurar. Efter att ha börjat med ett par Creative ep630 för 300:- och senare gått igenom Creative Aurvana (1000kr), J-Jays (500kr), D-Jays (800kr) och diverse svindyra lurar har jag nu gått tillbaka till Creative ep630. Utan tvekan de bästa lurarna jag någonsin använt. Ljudet är kalas (lite mycket mellanregister till en början, men jag tror att det jämnar ut sig iom att lurarna används), isoleringen är grym och kuddarna är väldigt mjuka och bekväma.
Kabeln trasslar sig visserligen ganska lätt, men det är värt besväret. En ytterliggare sak som jag märkt är mycket bra med ep630 är att sladden som sitter fast i stereopluggen inte är fixerad i pluggen utan pluggens hårda hölje omsluter sladden en bit upp. Detta medför att det i princip är omöjligt för sladden att skadas vid infästningen till pluggen och orsaka glapp.

Mycket bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 07:10

måste bara säga att jag har alltid gillat KOSS porta pro, köpte d-jays och basen existerar inte ens längre. sjukt dyra (för min smak) och helt okej ljud... men inte om du lyssnar på hip hop, soul.. ja, ngt med mycket bas.

1
Bevaka tråden