Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer 3 "Package download failed" fix

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 21:10

Har haft problem med att det inte går att installera eller avinstallera några program i Installer App. Tänkte att jag postar lösningen ifall det är fler som har samma problem.

/Johan

-------------------------------------------------------------------------

Ste (admin of Istaller app) has moved the repository from one site to another. So, you're getting the package download failure notices because most of the files simply AREN'T THERE anymore.

The only thing to do is to change the URL of "Ste Packaging" to http://repo.smxy.org/iphone-apps/ in the Sources section of Installer app.
Or (preferred) simply install Community Sources (can be found in Sources among the installs) it does the same automatically.

If you've installed Community Sources or changed the URL manually, you'll be able to get those installs.

* please spread the word, I saw people asking the same question on many sites! *

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 00:11

Löser detta problemet med att installern inte går att uppdatera också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 00:19
Ursprungligen av Flaccid:

Löser detta problemet med att installern inte går att uppdatera också?

Det är mycket möjligt att det gör, inget funkade för mig med gamla sourcen.Värt att prova,det sabbar ju inget.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-12 00:32

Har du Installer v3.0 och Community Sources v3.4 så behöver du inte ändra.
Enklast är att se till att man har det.

Hur ser man till att man har Community Sources v3.4? Jag har 3.3 och inget fungerar att ladda eller uppdatera. Jag hittar inte ngn uppdatering till v3.4 i installer!?

tusen tack! nu funkar det för mig

Yiiha nu fungerar det STORT TACK!

Stort tack! Nu funkar mitt oxå!

tack för hjälpen!

hej

undrade om någon kunde förklara det på svenska.
mitt problem är med en 1.1.4 där man inte kan installera en massa packages.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 15:08
Ursprungligen av capoera:

hej

undrade om någon kunde förklara det på svenska.
mitt problem är med en 1.1.4 där man inte kan installera en massa packages.

Varför kan du inte det (mer info behövs)?
Har du Installer installerad (är den jailbreakad)?
Om så är fallet, vad händer när du försöker, felmeddelanden?

Jag har en iPod Touch 1.1.4, Jailbreakad med ZiPhoneOSX 2.6b och Installer v3.01. Jag har kört Refresh i sources och fick då ett alternativ att uppdatera, vilket jag gjorde.

Nu fungerar det att installera ganska mycket, tidigare kunde jag inte installera nånting. Men jag försöker ihärdigt att installera VNsea utan att lyckas. Felet jag får är "Error", "Package download failed!".

Någon som har idéer?

Fick det att fungera. Lade till följande i sources: http://www.macminicolo.net/conceited/iphone/cache.plist

Anledningen verkar vara att conceitedsoftware.com/ använder någon form av urlrewrite eller redirect som inte fungerar i installer. Om man i safari i OS X pruttar in http://repository.conceitedsoftware.com/ så landar man nämligen i ovanstående url.

En länk jag verkligen kan rekomendera för att hitta rätt repository för just den appen du vill installera är: http://iappcat.com/

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-03-25 00:29

Hur jag än gör så kommer Conceited under "Uncategorized" på sources. M.a.o kommer jag inte åt t.ex. VNsea och andra nice apps från Conceited...
Vill inte nollställa min iPhone..igen...suck.

Ursprungligen av fixarfrasse:

Fick det att fungera. Lade till följande i sources: http://www.macminicolo.net/conceited/iphone/cache.plist

Anledningen verkar vara att conceitedsoftware.com/ använder någon form av urlrewrite eller redirect som inte fungerar i installer. Om man i safari i OS X pruttar in http://repository.conceitedsoftware.com/ så landar man nämligen i ovanstående url.

En länk jag verkligen kan rekomendera för att hitta rätt repository för just den appen du vill installera är: http://iappcat.com/

Citat:

Hur jag än gör så kommer Conceited under "Uncategorized" på sources. M.a.o kommer jag inte åt t.ex. VNsea och andra nice apps från Conceited...
Vill inte nollställa min iPhone..igen...suck.

Jag fick för mig att det löste sig efter en omstart av Installer. Glöm inte att uppdatera sources efter du har lagt till sourcen.

Edit: Var lite snabb, lade till en mening eller två

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-26 00:49

VNsea

Kan inte ladda ner VNsea från installern, får bara dett error-meddelande: "Package download failed: timed out."

Går det ens att tanka?!

Sen när jag ska avinstallera saker så står det dowloading package istället och sedan samma felmeddelande som ovan.

Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 01:14
Ursprungligen av woodoo:

Kan inte ladda ner VNsea från installern, får bara dett error-meddelande: "Package download failed: timed out."

Går det ens att tanka?!

Sen när jag ska avinstallera saker så står det dowloading package istället och sedan samma felmeddelande som ovan.

Någon som har en lösning?

Läs igenom tråden en gång till så hittar du svaret på ditt problem.

//Rob

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-26 11:50

fick samma problem igår, efter månader utav felfri användning. en reboot löste det..

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-03-31 15:54
Ursprungligen av fixarfrasse:

Jag fick för mig att det löste sig efter en omstart av Installer. Glöm inte att uppdatera sources efter du har lagt till sourcen.

Edit: Var lite snabb, lade till en mening eller två

Det som löste problemet var att låta mobilen ladda ur sig totalt så att den inte går att starta, när jag sedan laddar den så fungerade helt plötsligt Installer som den ska igen?!?
Mysko.

Det fungerade bra ett par dagar, men nu får jag "Main script execution failed". Någon som har liknande problem med tillhörande lösning?

hur ändrar jag den befintliga url:en på ste packaing eller ska jag bara adda repro.smxy... i sources...

Det går tyvärr inte att ändra så man måste lägga till och ta bort.

ska jag ta bort den gamla när jag lagt till den nya new and improved! STE PACKING

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 08:37
Ursprungligen av nionittisexan:

ska jag ta bort den gamla när jag lagt till den nya new and improved! STE PACKING

Japp, ta bort.

okej nu har jag lagt till den och tagit bort den gamla... Installer funkar kalas nu igen , men nu funkar inte väder och aktier /börsen att uppdatera ? va kan det bero på ?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-04-08 23:38

Starta om

Startade om telefonen, sen funkade det igen.

startade om min med och nu funkar det kanon

Jag har en iPod Touch version 1.1.4. Allting fungerande ett ganska bra tag. Installerade massa roliga appar. Men nu har det slutat fungera med följande fel "Main script execution failed!".

Efter att ha googlat så ser jag att många fått problemet i samband med uppgraderingar till 1.1.3 då de inte har uppdaterat installern innan de uppdaterat firmware. Men jag har inte gjort några ändringar alls, så denna orsak faller utanför min kategori. Hur som helst så har jag ändå försökt använda mig av lösningen att manuellt ladda ner och installera en ny version av installern. Utan positivt resultat.

Nästa lösning baserade sig på att problemet låg i ett trasigt installationsskript i kön. Men jag har försökt ett otal gånger att tömma kön utan att det hjälper.

Jag kan varken installera nya, uppdatera befintliga eller ta bort befintliga program. Jag får samma fel på alla operationer.

Någon som har en lösning?

Ursprungligen av Johan-A:

Har haft problem med att det inte går att installera eller avinstallera några program i Installer App. Tänkte att jag postar lösningen ifall det är fler som har samma problem.

/Johan

-------------------------------------------------------------------------

Ste (admin of Istaller app) has moved the repository from one site to another. So, you're getting the package download failure notices because most of the files simply AREN'T THERE anymore.

The only thing to do is to change the URL of "Ste Packaging" to Ste Packaging - No more iPHUCing around. in the Sources section of Installer app.
Or (preferred) simply install Community Sources (can be found in Sources among the installs) it does the same automatically.

If you've installed Community Sources or changed the URL manually, you'll be able to get those installs.

* please spread the word, I saw people asking the same question on many sites! *

Hej Johan, jag vill installera pocketguitar från installer och får PACKAGE DOWNLOAD FAILED. Gäller samma fix för mig??

Har 1.1.4 OOB
Community sources 3.82
Installer 3.11

Ursprungligen av weei_85:

Hej Johan, jag vill installera pocketguitar från installer och får PACKAGE DOWNLOAD FAILED. Gäller samma fix för mig??

Har 1.1.4 OOB
Community sources 3.82
Installer 3.11

Antagligen.

Bevaka tråden