Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP PSC 950

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-01 13:06

Företaget jag jobbar åt fick precis in två HP PSC 950. Det är en sorts kombinerad bildläsare, skrivare, fax, kopiator osv. Är de något att ha eller är det leksaker?

  • Medlem
  • 2002-11-01 13:11

I princip är alla multifunktions-skrivare skräp, gör mycket men inget bra liksom. Men för att tillhöra kategorin är de rätt hyfsade.

[ 01 November 2002, 13:12: Meddelandet ändrat av: Lukas ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-01 17:08

Det är absolut ingen leksak. PSC 950 är en mycket bra apparat, fast med halvtaskiga drivrutiner till Mac. Drivrutinerna har visst uppdaterats i dagarna, och jag tycker att det fungerar klart bättre nu. Visst kan man köpa mer avancerade maskiner om man köper dom lösa, men leksak nej. Det är en färgkopiator, skrivare, scanner, färgfax, och minneskortsläsare i ett. Det är min sambos favoritpryl, och jag får knappt röra den. Själv har jag mer avancerade apparajter, men jag gillar faktiskt HP PSC 950. Mycket bra resultat i alla lägen, snabbt och enkelt. 1, 2, 3, klart...

[ 01 November 2002, 17:11: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-01 17:12

Jo, den är rätt liten och behändig verkar det som. Men jag misstänker att den lille rackaren är dyr i drift; förbrukningsmaterialet, bläckpatroner, specialpapper osv, lär vara svindyrt. Det brukar vara så med billiga skrivare.

[ 01 November 2002, 17:12: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-01 17:26

Köper du originalprylar så kostar det en hel del med bläck och papper. Jag är i princip motståndare till så kallat piratbläck, i alla fall i skrivare som har inbyggda skrivarhuvuden. HP har skrivarhuvudet i bläckpatronen, om den skulle bli täppt så spelar det ingen roll. (Det är bara att byta patron). Vi köper påfyllnadsbläck och återanvänder samma bläckpatron. Det finns färdiga kitt för detta med alla verktyg. Det kostar oss en bråkdel av original-bläckets pris, och vi får ”samma” slutresultat. Mycket bra m a o. Papper köper vi från Kodak, billigare och bättre än HP.

[ 01 November 2002, 17:37: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

1
Bevaka tråden