Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak 1.1.2 med svenska instruktioner.

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

en fråga, vet inte om den fanns innan då jag inte kan söka. jag vill jailbreaka min ipod, och jag har köpt maps och mail ect (jan uppdateringen), kommer domhär att förvinna? för... 155 kr som försvinner känns onödigt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 23:50

Om du använder min manual hela vägen så du har en jailbreakad 1.1.2 och sen använder Official 1.1.3 upgrader från Installer för en soft jailbreak till 1.1.3 så kommer apple (iTunes) ihåg att du köpt January software upgrade och uppdaterar din ipod automatiskt.
Enda grejen att komma ihåg e att när upgradering e klar så välj Set up as New Ipod istället för att köra från backup. logga sen in på ditt itunes konto och klicka sync!

funkade inte. funkade att jailbreaka dock. men januari update funkade inte att lägga in. går det att uppgradera till 1.1.4 utan att jailbreak försvinner?

Senast redigerat 2008-03-01 21:52
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-05 16:25
Ursprungligen av ipodnamazi:

funkade inte. funkade att jailbreaka dock. men januari update funkade inte att lägga in. går det att uppgradera till 1.1.4 utan att jailbreak försvinner?

Jag kör en jailbreakad 1.1.4 med iphone apps + "wiggely"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 20:06

LÄNGE LEVE ZIPHONE!

3. Alt-klicka (shift-klick för pc användare) "Återställ" och välj "iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw".

Får inte det att fungera... händer inget när jag trycker på shift..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 18:58
Ursprungligen av Johanboyboy:

3. Alt-klicka (shift-klick för pc användare) "Återställ" och välj "iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw".

Får inte det att fungera... händer inget när jag trycker på shift..

Det ska det inte. Du ska hålla nere shift när du klickar på Återställ
Men det kanske var det du menade?

Kan tyckas vara en dum fråga, men jag ställer den ändå för jag vill veta.

Vad innebär jailbreak egentligen & innebär det några risker/ fördelar?

Jag skulle bli så lycklig att jag börjar gråta om jag får en fin lista på allt som har med jailbreak att göra postat här på forumet.:p

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-29 18:45
Ursprungligen av Millegarden:

Kan tyckas vara en dum fråga, men jag ställer den ändå för jag vill veta.

Vad innebär jailbreak egentligen & innebär det några risker/ fördelar?

Jag skulle bli så lycklig att jag börjar gråta om jag får en fin lista på allt som har med jailbreak att göra postat här på forumet.:p

Har du läst hela den här tråden?:D

Och forumet i sig e en jättebra lista på allt vad jailbreak kan göra för dig!

Du kan oxo kolla in på 99ipods kusin, http://www.ipodtouchfans.com

för mer info!

Väl mött och gråt nu inte!!;)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-11-06 19:22

jag får inte detta att fungera:(... jag får fel redan i början, jag sätter ipodden i recoery mode, håller ner shift och trycker på återsäll, väljer filen enligt instruktionen och trycker på öppna. nu till problemet, när den håller på att extrahera så kommer felmedelandet : ipodenenheten kunde inte återställas , upp och jag förstår inte vad jag gör fel. jag gör precis som det står i instruktionen.
och jag kan inte återställa ipoden valigt heller, då säger itunes att det inte finns någon programvara tillgänglig till ipoden just nu:(
hjälp mig snälla:(

jag har ipod touch gen2 16gb

EDIT: såg sen att det inte kommit ut någon jailbreak till gen 2:P... och jag fick igång ipoden:)

Nej, det är många (gäller inte mig) som undrar när de kan hacka sin G2 iPod Touch men mig veterligen är det ingen som lyckats med det ännu. Kör inte med jailbreaking eftersom det verkar göra livet krångligare.:tveksam:

Välkommen hit föresten gregern ! Ser att du gör ditt första inlägg. Hoppas du ska trivas här. Hittar du inte svar på dina frågor är det ett bra tips att använda sökfunktionen uppe till höger. Om du googlar så skriv in "99.se" först och sedan det du undrar över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-06 22:46

Har för mig att det finns jailbreak till G2 men att detta inte är något att ha, så det finns alltså inget bra jailbreak för tillfället till andra generationen.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-06 23:40

blog.iphone-dev.org de som gör jailbreak. håll ett öga på den här sidan så kommer det upp när det finns ute!

Önskar dig också välkommen oakar ! Kul med många nya i den här tråden.

Hittade den här sidan idag; iPhone Dev Team: iPhone 2.2. OS jailbreak success!. Det verkar som om de lyckats hacka 2.2 nu.
Kan inte bedöma om det är seriöst eller inte eftersom jag inte jailbreakar själv men det är det många andra som kan.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-19 22:08
Ursprungligen av KaRo:

Önskar dig också välkommen oakar ! Kul med många nya i den här tråden.

Hittade den här sidan idag; iPhone Dev Team: iPhone 2.2. OS jailbreak success!. Det verkar som om de lyckats hacka 2.2 nu.
Kan inte bedöma om det är seriöst eller inte eftersom jag inte jailbreakar själv men det är det många andra som kan.

Men den gäller "Iphone" inte ipod touch. dom har börjat kolla på ipod touch g2 serien men inget är färdigt än. detta läste jag idag:

"We are not working on the iPod Touch 2G at the moment, we certainly have interest in this platform as we have mentioned before and we have done some preliminary analysis, but currently all eyes are still on the iPhone 3G, we hope to pick up work on the iPod Touch 2G sometime in the near future and when we have any updates relating to this we’ll blog about them here."

Bevaka tråden