Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra in i Adressboken från Entourage funkar inte längre!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-26 02:22

Hej!

Förut brukade jag flytta in adresskort från Entourage genom att bara dra dem in i Adressboken Det har alltid funkat utan problem. Har nyligen bytt till macbook från powerbook, men kan inte komma ihåg nu när problemet började, har för mig att det funkade ett tag även i macbook...

Förut när man drog in adresser hamnade de i Adressboken direkt. Om det fanns ett kort med samma namn redan kom skyltar upp där man kunde välja den ena eller andra eller slå samman.

Nu när man drar in adresser dyker ett grönt plustecken upp som gör att allt ser bra ut, men när man sedan kollar har ingen ny adress kommit in. Vid sökning kommer den inte upp och antalet i adressboken är oförändrat (för info just nu 248). Det kommer heller inte upp någon fråga ifall jag provar att dra in en kontakt som redan finns så jag är helt säker på att kontakterna helt enkelt inte importeras.

Vad är fel?? Snälla hjälp... helt beroende av denna funktion...

Träffade på samma bekymmer i går kväll när jag skulle hjälpa min far.
Sände ett vcard till honom på mail, skulle sedan lägga in den i adressboken
det svalde den inte hur jag än gjorde
(emac med tiger)

  • Medlem
  • 2008-03-26 11:07

vilket skit! Men om du också fick problem, då har det inte med Entourage att göra i alla fall...? Och jag har ju alltid dragit in kontakter från Entourage dessutom..
Vad kan va fel....?

  • Medlem
  • 2008-03-26 11:40

Ok, lite utveckling. Upptäckte nu att om jag först drar ut en kontakt från Entourage till Skrivbordet. Och sedan från Skrivbordet till Adressboken så funkar det... Hur skumt som helst.. Fortfarande funkar det inte att dra direkt från Entourage till Adressboken.
Go figure...

Aniah, du är förhoppningsvis medveten om att du automatiskt kan synka adressboken i Entourage med OS X:s adressbok?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 07:48
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Aniah, du är förhoppningsvis medveten om att du automatiskt kan synka adressboken i Entourage med OS X:s adressbok?

Tror du?
Jag tar gärna det tipset också för jag visste inte heller.

Yes!!

1
Bevaka tråden