Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-22 19:06
Ursprungligen av Ludde57:

ligger inte de på 5 st, men eftersom ni är 2, borde ni kunna köpa 10 st

Ok tack så mkt nu har antalet dom ska plocka hem sjunkt till 5 så dom kan köpa dem på samma gång
samt ha med de i handbagaget

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-22 19:58

Jag beställde en iPhone från mina svenska släktingar som kom hem från en vistelse i miami för tre dagar sen. Olyckligt nog hade Apple Store i Miami (The falls) nekat till ett köp då han var tvungen att teckna abbonemang redan i butiken. Han sa att han inte ville teckna det direkt, utan att det var en present. Det kom inte heller på frågan. Sedan var det snack om någon obligatorisk försäkring som hade kostat en del också. Ingen iPhone åt mig alltså.
Detta var i måndags (17/3). Är det något nytt apple har genomfört för att så många telefoner säljs och låses upp, eller var det bara min köpare som hade otur med en sur försäljare tror ni? någon på forumet som under den senaste veckan försökt köpa en iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 12:47
Ursprungligen av eckan:

Jag beställde en iPhone från mina svenska släktingar som kom hem från en vistelse i miami för tre dagar sen. Olyckligt nog hade Apple Store i Miami (The falls) nekat till ett köp då han var tvungen att teckna abbonemang redan i butiken. Han sa att han inte ville teckna det direkt, utan att det var en present. Det kom inte heller på frågan. Sedan var det snack om någon obligatorisk försäkring som hade kostat en del också. Ingen iPhone åt mig alltså.
Detta var i måndags (17/3). Är det något nytt apple har genomfört för att så många telefoner säljs och låses upp, eller var det bara min köpare som hade otur med en sur försäljare tror ni? någon på forumet som under den senaste veckan försökt köpa en iPhone?

Är du säker på att han var i en Apple Store? Jag har hittills endast hört att vissa AT&T affärrer vägrar att sälja utan att teckna kontraktet först. Men har inte hört att Apple Store vill att du tecknar kontraktet först. Kanske inför Apple det nu när dom börjar få svårt att leverera.

//Rob

Jag kopte en 16GB i Fresno Apple Store igar, $499+7,9% det var allt, no obligations.

Är det sant att man måste be om en iPhone som ska användas med kontantkort och inte abonnemang när man köper den? Hörde just det från en kompis...

Nej detta är inte sant, då skulle det stå på apple store's hemsida att man kan köpa den med kontantkort. om han forfarande säger detta hänvisa då till källa. Tack!

Ursprungligen av Ludde57:

Nej detta är inte sant, då skulle det stå på apple store's hemsida att man kan köpa den med kontantkort. om han forfarande säger detta hänvisa då till källa. Tack!

Tyckte inte heller att det verkade helt rätt. Tack för hjälpen.

inga problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 03:22

lurendrejare på ebay?

Hejsan.

Jag hade tänkt införskaffa mig en iphone via ebay och eftersom jag aldrig köpt något där så undrar jag hur säkert det egentligen är? Kan man lita på all positiv feedback eller händer det att säljare skapar en massa konton varpå de skriver in positiv feedback åt sig själv?

efter att jag letet lite hittade jag den här auktionen;
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=260222427620&Category=64355&_trksid=p3907.m29

Är det nån här som har haft erfarenhet av den här massäljande iphone-gubben och vet om han är hederlig eller skurk så skulle det vara trevligt att veta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 08:00
Ursprungligen av ggustav:

Hejsan.

Jag hade tänkt införskaffa mig en iphone via ebay och eftersom jag aldrig köpt något där så undrar jag hur säkert det egentligen är? Kan man lita på all positiv feedback eller händer det att säljare skapar en massa konton varpå de skriver in positiv feedback åt sig själv?

efter att jag letet lite hittade jag den här auktionen;
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=260222427620&Category=64355&_trksid=p3907.m29

Är det nån här som har haft erfarenhet av den här massäljande iphone-gubben och vet om han är hederlig eller skurk så skulle det vara trevligt att veta.

$629, är inte det lite dyrt....?
Har du kollat InternationalOrders? De har fått bra kritik av köpare här, och är snabba.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 11:43
Ursprungligen av kenjon:

$629, är inte det lite dyrt....?
Har du kollat InternationalOrders? De har fått bra kritik av köpare här, och är snabba.

tack för tipset
internatonal orders var ju rejält mycket billigare.

borde jag förresten välja gift på insurance? Det verkar ju billigast, men
vad finns det för fördelar respektive nackdelar med att göra på så vis?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 12:26
Ursprungligen av ggustav:

tack för tipset
internatonal orders var ju rejält mycket billigare.

borde jag förresten välja gift på insurance? Det verkar ju billigast, men
vad finns det för fördelar respektive nackdelar med att göra på så vis?

Fördel: mindre moms
Nackdel: mindre ersättning vid skada/förlust under transporten

Är det värt att uppgradera till 1.14? köpte en 1.13 international worldphone från international-orders som jag lagt in swephone osv och allt funkar perfekt, är det stor skillnad på 1.13 och 1.14?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 12:29

okej, men hur borde jag göra med garantin då?
är det lönt att skaffa en garanti när jag ändå kommer hacka telefonen på direkten?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-24 12:54
Ursprungligen av ggustav:

okej, men hur borde jag göra med garantin då?
är det lönt att skaffa en garanti när jag ändå kommer hacka telefonen på direkten?

Är man inte tvungen att köpa en garanti från international-orders?
Jag kan iallafall inte klicka bort det alternativet.

Jag har inte riktigt förstått om man får hela lådan med alla tillbehör från International orders. Är det så att man måste betala extra för att t.ex få hörlurar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 13:18
Ursprungligen av eckan:

Är man inte tvungen att köpa en garanti från international-orders?
Jag kan iallafall inte klicka bort det alternativet.

Jag har inte riktigt förstått om man får hela lådan med alla tillbehör från International orders. Är det så att man måste betala extra för att t.ex få hörlurar?

för mig kommer det i alla fall upp en liten rullgardinsmeny där man kan välja att ha
International Warranty eller inte.

jag är också fundersam över det, så för säkerhets skull tror jag nog att jag köper den på ebay ändå, det blir 500 spänn billigare än på internationel orders.

Senast redigerat 2008-03-24 15:27
  • Medlem
  • 2008-03-24 19:06

Säljer 8gb iPhones för 4000 kr, då behöver ni inte oroa er för tull/moms och får betydligt snabbare leverans. Telefonerna leveras upplåsa, men kan fås inplastade i lådan om så önskas..

Kolla min säljes annons här på forumet

Ursprungligen av JGG:

Säljer 8gb iPhones för 4000 kr, då behöver ni inte oroa er för tull/moms och får betydligt snabbare leverans. Telefonerna leveras upplåsa, men kan fås inplastade i lådan om så önskas..

Kolla min säljes annons här på forumet

4000 kr är nästan dubbelt så mycket som telefonen kostar. Man får vara allt bra pilsk på iphone för att vara så dum att betala nästan dubbla priset. Speciellt som det ryktas om en ny modell på ingående. / Midmus

  • Medlem
  • 2008-04-07 12:08
Ursprungligen av Midmus:

4000 kr är nästan dubbelt så mycket som telefonen kostar. Man får vara allt bra pilsk på iphone för att vara så dum att betala nästan dubbla priset. Speciellt som det ryktas om en ny modell på ingående. / Midmus

Det har ryktats om en ny modell ganska länge nu. Är det inte värdare att köpa en telefon för 4000kr inom sverige istället för att beställa en från usa för 3800kr? tar längre tid och finns chans att man åker på moms, sedan om IO markerar paketet som gåva så får man ingen ersättning om det försvinner. Jag har skickat mina telefoner som REK och är försäkrade på hela beloppet.

Ursprungligen av JGG:

Det har ryktats om en ny modell ganska länge nu. Är det inte värdare att köpa en telefon för 4000kr inom sverige istället för att beställa en från usa för 3800kr? tar längre tid och finns chans att man åker på moms, sedan om IO markerar paketet som gåva så får man ingen ersättning om det försvinner. Jag har skickat mina telefoner som REK och är försäkrade på hela beloppet.

Kan jag hålla med om. 3800 :- är alldeles för mycket för en lur som kostar 2400 :- . Det enda raka är att vänta till en bekant reser över och då passa på. / Midmus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 22:02

sådär ja!
Nu har jag äntligen beställt min iphone i från ebay

förresten så undrar jag om det går att leka med telefonen bara man har ett simkort?
dvs. inte ringer, smsar eller är inne på internet.

jag undrar också hur man följer telefonen på dess väg hem till mig, sådär som vissa har klistrat in tidigare i tråden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-24 22:54
Ursprungligen av ggustav:

sådär ja!
Nu har jag äntligen beställt min iphone i från ebay

förresten så undrar jag om det går att leka med telefonen bara man har ett simkort?
dvs. inte ringer, smsar eller är inne på internet.

jag undrar också hur man följer telefonen på dess väg hem till mig, sådär som vissa har klistrat in tidigare i tråden.

Du kan leka med den med eller utan sim kort. Utan sim kort så fungerar ju allting förutom telefon delen. Ungefär som en vanlig Ipod Touch.

hmm.

om du inte ska ha den till att ringa med eller sms varför inte köpa en ipod Touch?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 01:01
Ursprungligen av Ludde57:

om du inte ska ha den till att ringa med eller sms varför inte köpa en ipod Touch?

klart jag ska ringa på den!
bara det att jag inte orkar fixa med abonnemang och så nu på en gång.

Ursprungligen av ggustav:

sådär ja!
Nu har jag äntligen beställt min iphone i från ebay

förresten så undrar jag om det går att leka med telefonen bara man har ett simkort?
dvs. inte ringer, smsar eller är inne på internet.

jag undrar också hur man följer telefonen på dess väg hem till mig, sådär som vissa har klistrat in tidigare i tråden.

Du behöver inte oroa dig över säljaren. Jag har själv köpt 4 iPhones av h*n de senaste veckorna och allt har gått fint.

Antar att du betalade genom PayPal? Isf får du ett mejl med ett kolli-id som du kan söka med på USPS hemsida och senare på posten.se när paketet kommit till Sverige. Där brukar även finnas en direktlänk till trackingsidan i mejlet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-25 18:52

ställde den här frågan innan men fick inget svar, men fick ni som köpt från international orders med hörlurar till er iPhone? det verkar som att telefonen inte kommer direkt från boxen utan bara telefonen med valda tillbehör.
Förlåt för att jag är otålig, men hade tänkt beställa telefonen i kväll och det hänger lite på om hörlurar skickas med eller inte! om inte, är det lätt att fixa hörlurar som passar iphone i sverige annars?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-26 07:46
Ursprungligen av eckan:

ställde den här frågan innan men fick inget svar, men fick ni som köpt från international orders med hörlurar till er iPhone? det verkar som att telefonen inte kommer direkt från boxen utan bara telefonen med valda tillbehör.
Förlåt för att jag är otålig, men hade tänkt beställa telefonen i kväll och det hänger lite på om hörlurar skickas med eller inte! om inte, är det lätt att fixa hörlurar som passar iphone i sverige annars?

När jag beställde min fråm dem så fick jag telefonen i en komplett originalask.
Det var innan de uppdaterade sin sida med lite fler alternativ (jag såg detta igår) men jag gissar på att du får telefonen i originalask komplett med vad som skall ingå, men att du även samtidigt kan välja att köpa till ex.vis Europaadapter mm.

Kortfattat: När jag beställde min telefon fick jag allt i en originalask med hörlurar, ställ, kabel, USB-laddare, manual osv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-26 18:27
Ursprungligen av Drakfot:

När jag beställde min fråm dem så fick jag telefonen i en komplett originalask.
Det var innan de uppdaterade sin sida med lite fler alternativ (jag såg detta igår) men jag gissar på att du får telefonen i originalask komplett med vad som skall ingå, men att du även samtidigt kan välja att köpa till ex.vis Europaadapter mm.

Kortfattat: När jag beställde min telefon fick jag allt i en originalask med hörlurar, ställ, kabel, USB-laddare, manual osv

Vad går hela kalaset på med frakt och allt? För en 8gb alltså. Såg att bara telefonen kostade 439 USD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-26 23:36
Ursprungligen av foccus:

Vad går hela kalaset på med frakt och allt? För en 8gb alltså. Såg att bara telefonen kostade 439 USD.

För mig tillkom $127,67 för försäkring, frakt etc. Då valde jag "Declare my item as gift $99" och FedEX för leverans.

Ursprungligen av bli:

För mig tillkom $127,67 för försäkring, frakt etc. Då valde jag "Declare my item as gift $99" och FedEX för leverans.

Tillkom det ingen moms vid införseln till Sverige?

Bevaka tråden