Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ned Skype

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Av någon underlig anledning så kan jag inte ladda ned Skype från http://www.skype.com/go/getskype-macosx.dmg. Deras server verkar inte svara. Är det fler än jag som har detta problem? Det har varit så den senaste veckan...

/Pär

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-23 16:14

Här funkar det utan problem.Har du problem med andra nerladdningar?

Det var skumt. Jag har inte stött på något annat som inte går att ladda ned... Undrar om Telia inte vill att man ska använda Skype kanske...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-23 17:25

Jag har Telia och kunde tanka ner. Det måste vara något annat. Har du testat från en annan dator?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-23 17:30

Såg nu att det faktiskt kan vara problemet. Testa att ändra dina DNS-inställningar. Det kan hjälpa. Jag kör OPEN DNS och det funkar-

Pär Svensson:

Du skulle nog ha en liten varningstext på din länk !
jag trodde det bara var ny info om Skype (som jag har haft för några år sedan men inte längre) men det satte igång nedladdningen av programmet (som fungerade bra) så nu sitter jag här med Skype igen !
Ja, jag vet jag skulle ha läst inlägget tydligare.
Och det går naturligtvis att plocka bort igen från datorn.

Ursprungligen av Pär Svensson:

Hej!

Av någon underlig anledning så kan jag inte ladda ned Skype från http://www.skype.com/go/getskype-macosx.dmg. Deras server verkar inte svara. Är det fler än jag som har detta problem? Det har varit så den senaste veckan...

/Pär

Samma problem här! Lyckas inte heller ladda ned fr qdea.com (Synchronize). Har Telia.
Trodde det berodde på att jag uppdaterat till Leopard men lyckas inte heller via min PB med Tiger.

Jag har också Telia, och jag har stött på samma problem väldigt många gånger. Jag kan ladda ner Skype, men går väldigt långsamt kanske 12kb/s tom mindre. Det slutade oftast i att det sen står att det misslyckades med att ladda ner filen. Jag försökte nog 10ggr innan det funka.

Till skillnad fr hemma (=Telia utan brandväggar usw) kunde jag ladda ned både Skype och Synchronize här på jobbet utan problem.

1
Bevaka tråden