Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket tangentbord?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-25 23:57

Upptäckte just att jag lyckats ta bort min tråd..

Sitter här och försöker bestämma mig om jag ska köpa ett tangentbord ifrån Apple till min nya PB G4 eller om jag ska nöja mig med ett logitech. Jag har aldrig använt ett av de nyare Apple tangetborden så jag vet inte riktigt hur de är. Logitech har jag däremot redan ett...
Apples är ju snyggt, men är det bra också?

En sak till också till de av er som har en Powerbook, vilket passar bäst? Det vita eller det svarta?

/arvid

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-26 00:22

tycker apples Pro tangentbord är sköna..
till en Ti book äre nog vit som gäller..

enda minuset jag vet är att minsta smula i dom så blir dom fula eftersom dom är genomskinliga..

eller så låter man bli att äta vid datorn, men går det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-26 00:26

Köp Apples, med svarta tangenter så klart.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-26 02:25

Jag håller med mondo, Apples Pro med svarta tangenter.

Edit:stavfel som vanligt.

[ 26 November 2002, 04:34: Meddelandet ändrat av: pepsi ]

Logitechs prylar borde ju matcha TiBooken?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-26 09:05

Själv överväger jag om jag ska köpa ett Apple Pro med svarta tangenter eller Logitech´s, när jag köper min TiBook.

Jag har Logitech-bordet (länken ovan). Det är kanonbra att jobba med, med två undantag:
1. Det känns inte igen som ett Apple-kompatibelt tangentbord förrän du loggat in, så du kan inte starta i single-user mode (cmd+s) med det.
2. < >-tangenten och §-tangenten har bytt plats. Inte fysiskt, men i mjukvaran så jag misstänker att det är en bugg de kan fixa.

Bortsett från det så har tangentbordet ingen USB-port så musen kopplas direkt i datorn. Har du fler USB-enheter kommer du att behöva en hub.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 09:24

Microsoft Wireless Optical Desktop, finns bl.a. hos Dustin för 844:-

Skumt med det felet om det är Mac-varianten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-26 09:39

Åter igen: klart att du ska ha Apples eget tangentbord och inget Microsoft-s--k.

  • Medlem
  • 2002-11-26 11:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Michael Nord:
2. < >-tangenten och §-tangenten har bytt plats. Inte fysiskt, men i mjukvaran så jag misstänker att det är en bugg de kan fixa.

Jag sitter inte vid det nu, men har du ställt in för Mactangentbord? Det gör du genom att alternativklicka på tangentbordsbilden på inställningsprogrammets förstasida.

Just, det... man ska ställa in, ungefär, speciellt internationellt tangentbord... på samma ställe om jag inte minns fel.

[ 26 November 2002, 11:40: Meddelandet ändrat av: stfm ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Michael Nord:
2. < >-tangenten och §-tangenten har bytt plats. Inte fysiskt, men i mjukvaran så jag misstänker att det är en bugg de kan fixa.

Jag sitter inte vid det nu, men har du ställt in för Mactangentbord? Det gör du genom att alternativklicka på tangentbordsbilden på inställningsprogrammets förstasida.

Hm, alt-klicka på tangentbordsbilden i Logitech Control Center? Nej, det har jag inte gjort. Ska testa, men det är ju lite underligt att det är bara de två tangenterna som strular. Alla andra Mac-specifika tangenter funkar...

  • Medlem
  • 2002-11-26 13:50

Inte alt-klicka, utan alternativklicka. Höger musknapp alltså.

Inställningen du ska göra heter alternate international layout, under keyboard layout när du högerklickar på tangentbordet i inställningarna.

Meckigt? Javisst.

Funkade! < och > sitter nu på rätt plats.
När jag behöver starta om nästa gång ska jag funka om cmd+s funkar, men det gör det väl inte...

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-12-02 09:20

Kör också logitech bordet och måste säga att jag är riktigt nöjd med det!

1
Bevaka tråden