Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäljningssiffror på Macbook Air?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-03-22 01:49

Någon som vet om det finns några siffror på hur många datorer som sålt, gärna sida med jämförelse mot när Macbook, Macbook pro / andra datorer släpptes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-22 03:27

Det finns det inte eftersom Apple inte släpper några försäljningssiffror efter datormodell. Det är däremot känt att Apples bärbara nu har ungefär 17% av USA-marknaden mot 14% som Apple har sammanlagt.

Det har dock även rapporterats att många Apple Stores i USA har brist på MacBook Air men man kan ju inte veta om det beror på att Apple inte tillverkar så många eller om folk faktiskt köper datorn som galna.

MacDailyNews rapporterar om att MacBook Air har varit utsåld varje dag efter den 29 Januari i de amerikanska storstäderna.

På svenska Apple Store säljer MacBook Air bättre än vad MacBook Pro gör just nu.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-22 05:36

Vilken flopp den blev tillslut!

Den säljer inte så illa om man tänker på att alla har klättrat på varandra för att få måla fan på väggen överallt.

"DEN HAR JU INGEN FLOPPYDRIVE!!!"

Oj, nej det var ju 90-talet...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-22 10:41

Nåja, _så_ bra har den ju inte sålt, mest med tanke då på att Apple inte kan leverera några. De siffror jag har hört rån en stor ÅF är rejält mindre än 100 sålda och inga på ingång trots beställningar.
Vad nu det kan bero på...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-22 14:33

Det är tydligt att Apple har missbedömt efterfrågan på denna modell. För få exemplear har tillverkats då man har trott att målgruppen är väldigt nichad.

Det verkar som att den är det också, fast folk köper den bara för att den är häftig också, vilket man ju tycker att Apple borde ha räknat med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 17:32

Hoppas att den utgår

Ursprungligen av foccus:

Hoppas att den utgår

Varför?

Jag var inne på Jansson Data i Helsingborg häromdagen och kände på en och jag måste erkänna att FYFAN vad jag blev förtjust i Air, för att vara len i munnen.
Hade jag bara haft en stationär dator så hade ju en Air varit perfekt. För när jag tänker efter behöver jag inte alltid ha med mig 60gb film och serier, varenda dokument och dylikt. Jag har i stort sett ALDRIG någon USB- eller Firewirekabel ikopplad (endast när jag producerar musik, vilket jag gör hemma, med rätt ljudanläggning) och har bara en DVD-skiva som alltid är i datorn (Football Manager 08). Den kan man ju göra en disc image av så är det ut världen. Och i slutändan så visar det sig att en Air uppfyller alla mina krav och den är dessutom sjukt tunn, lätt, smidig och snygg som bara den.

Den ser ju mycket mindre ut på riktigt än på bilder.

Så varför vill du att den ska utgå? Tycker du att den sänker Apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 18:03

Jag menade med inlägget att datorn inte uppfyller mina krav (inte plånbokens heller ). Jag hade hoppats att apple skulle utveckla något annat för de pengarna, för den lär ju inte vart gratis. Inte för att jag kommer på något konstruktivt just nu men typ en apple tv. Alltså riktig Lcd eller nått i den stilen. Har du några förslag? Tänk vad mycket roliga prylar de skulle kunna utveckla

Köpte en Air igår, ångar mig inte en sekund!

Har dock en iMac 24" i hemmet som komplement

1
Bevaka tråden