Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Admin Lösenord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 20:42

Go kväll!!

Har fått mina föräldrars grannar att switcha till mac då dom haft problem med pc sen dag 1.
Dom har alltså gått och handlat en mini men då butik ej hade nått i lager fick dom köpa ett demo ex,rabatt och nöjda kommer dom hem och ej fått nåt admin lösenord går det att ändra admin utan detta lösenord?
Tack på förhand.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-03-21 20:51

Det bästa är väl att blåsa disken och göra en ren installation, har den stått som demoex vet man ju aldrig vad som har gjorts med den. Filer har laddats ner, tagits bort, bytt namn osv...

  • Medlem
  • 2008-03-21 20:55

Håller absolut med om det. Annars kan man återställa lösenordet genom att starta på en systemskiva på CD/DVD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 22:31

Tack för alla svar sökte med ljus och lykta bootade om med command s och följde instuktioner i annan tråd. Tack för att ni tog er tid!

  • Medlem
  • 2008-03-21 22:32

Vilken tråd då? Här kanske man kan lära sig nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 23:03
Ursprungligen av Baron:

Vilken tråd då? Här kanske man kan lära sig nåt.

http://www.99.se/mac-os-x/83918-f-rlorade-adminr-ttigheter.html

Ett litet trick som gör att du kan skapa en ny administratörsanvändare.

OBS jag har gjort detta några gånger och då har det funkat, jag kan dock inte garantera att det funkar för dig (men det bör göra det)

1. Starta i Single-User mode genom att trycka ner Command-S vid uppstart.

2. När du nu startat in i SUM så skall du skriva dessa rader, dock med enter efter varje (tryck alltså enter efter varje rad)
Kod:
mount -uaw
rm /var/db/.AppleSetupDone
reboot
Du måste skriva exakt som jag har skrivit
Detta får ditt system att tro att det är nyinstallerat och du blir ombedd att skapa en ny användare och liknande.

OBS jag har gjort detta några gånger och då har det funkat, jag kan dock inte garantera att det funkar för dig (men det bör göra det)

1
Bevaka tråden