Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten frågeställning innan ev. köp!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hittat en kille som säljer en iPhone i min hemstad.
I annonsen har han skrivit följande text

"Anledningen till det låga priset är att den har problem med att det trådlösa nätverket på den inte fungerar. Detta verkar vara ett vanligt problem som går att lösa, men då jag varken har tid eller kunskap att fixa det så säljer jag den billigt till någon som tror att dom kan ordna det eller helt enkelt inte bryr sig om trådlöst nätverk. Det står "No WiFi" på inställningarna med grå text.
"
Min korta fråga är då, är det enkelt att fixa till och hur går man tillväga?

tack på förhand
Fredrik

Har du tur så är det ngt som gått snett vid upplåsningen och då är det säkert lätt att fixa.....MEN!Har du otur så är wifi-delen bränd i telefonen....finns en del trådar på olika forum om "olösliga" wifi-problem.

Mitt tips är att du köper en annan telefon....om det vore enkelt att fixa hade säljaren garanterat gjort det själv för att kunna få ett bra pris på sin telefon alternativt behållit den. En iPhone med trasig wifi är i princip helt värdelös imho.....

just my two cents

Lasse

Ja det var nästan det jag trodde oxå. Behövde bara lite bekräftan på min teori
Blir nog att kika på en annan telefon.
Se om man kan få nån vänlig själ att köpa hem en från staterna.

jag är också i valet och kvalet. en vän ska dit i morgon och jag håller på och velar. känns som att den verkligen lär komma till sverige om man köper en nu...och vice versa

stora nackdelen nu känns som att det är att jag inte får någon gprs i den (kör tele2) och sl.se och sånt använder man lite väl ofta för att mista det...

å andra sidan är dollarn löjligt låg så en iphone går på 2600 spänn där nu (inkl sales tax)

vad göra?!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-18 20:15

om du ska över till staterna och funderar på att köpa så ska du absolut inte tveka!

det är lätt det bästa inköpet jag någonsin har gjort, fast jag var ingen stor användare av gprs innan jag köpte min iPhone!

saker som istället talar för iPhonen är hur lätt det är och synka musik, filmer, och iCal från din mac dator över till din iPhone, älskar det! xD

Ursprungligen av MacxD:

om du ska över till staterna och funderar på att köpa så ska du absolut inte tveka!

det är lätt det bästa inköpet jag någonsin har gjort, fast jag var ingen stor användare av gprs innan jag köpte min iPhone!

saker som istället talar för iPhonen är hur lätt det är och synka musik, filmer, och iCal från din mac dator över till din iPhone, älskar det! xD

aah talar nog för ett köp nu ändå. samtidigt hör jag störande rykten att dom ska sänka iphonen med 100 dollar inom närmaste tiden. hade just varit typiskt!

kan ju vara problem med hans internet också vem vet... hans wifi kanske inte är fixat riktigt så den hittar iPhonen ... kan mycket väl vara det som krånglar med. svårt att veta !

köpt en iPhone nu .. billigt + att om du blir sugen på svenska verisionen sen så äre bara att köpa den med

Ursprungligen av doggenikke:

köpt en iPhone nu .. billigt + att om du blir sugen på svenska verisionen sen så äre bara att köpa den med

heh precis, pengar är ju inget problem

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-03-19 09:39

verkar ju visst som GPRS funkar även till Tele2
(http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/226305-b-r-st-nga-gprs-edge.html)
men verkar ju bli dyrt om den ska kolla mailen via gprs hela tiden...

vet fortfarande inte om man ska köpa. ack detta velande;)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-19 10:29
Ursprungligen av carpark:

verkar ju visst som GPRS funkar även till Tele2
(http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/226305-b-r-st-nga-gprs-edge.html)
men verkar ju bli dyrt om den ska kolla mailen via gprs hela tiden...

vet fortfarande inte om man ska köpa. ack detta velande;)

Tele2 har väl rätt så billiga datapaket, så det blir väl inte så farligt dyrt?
39 kr/mån för 1GB data, vilket är mer än vad man orkar använda med GPRS utan edge

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-03-19 09:40

ah fan. hoppar mellan konton

thistle=carpark (finns det något sätt att lägga ihop dom?)

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-03-19 11:53

nu är den beställd, 8gb! kommer man få ångra?

Ursprungligen av carpark:

nu är den beställd, 8gb! kommer man få ångra?

You lucky.... Nej jag tror inte du kommer att ångra dig

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-03-19 13:17

tidningen Filter skriver i sin iPhone-artikel "enligt envisa rykten kommer iPhone släppas i Sverige i April"....inte hört några så specifika envisa rykten?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 16:33
Ursprungligen av carpark:

tidningen Filter skriver i sin iPhone-artikel "enligt envisa rykten kommer iPhone släppas i Sverige i April"....inte hört några så specifika envisa rykten?

Singapore ska ju få sin i September, och det berättar de nu! Så Sverige ligger nog inte innan dess (men kanske samtidigt).

Nej ett sånt rykte borde man ju hört talas om vid det här laget.
Det är ju inte så långt till april precis *hehe*

Jag har hört att den ska släppas 1:e april...

hah nu kommer du o sabbar min helg

1 april känns ju tajt om dom inte sagt något än, och lite konstigt att dom isåfall inte väntar på 2.0

(hoppas jag)

....och 1:a april är ett datum du förknippar med "sanna" nyheter? ;-D

aaah fan tänkte just skriva det! det tog mig 29 minuter att förstå skämtet!

1
Bevaka tråden