Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner till grafikkortet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-18 19:29

Var i MacOS 10.5.2 ligger drivrutinerna till grafikkortet GeForce 8600M GT ? (MBP 2,6)

Hänger inte allt sånt med automatiskt när man installerar?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-18 20:55

Saken är den att jag jobbar vid två olika arbetsplatser med min bärbara, en med en Apple Cinemaskärm, och en med en 26 tums NEC. Detta har flutit på bra sedan i december.
Idag gick det inte att få upp NEC-skärmen mer än till 1440x900......resten av upplösningarna fanns inte med under Systeminställningar>Bildskärmar !?!?!

Testade med att prova en annan likadan NEC-skärm...men med samma resultat. Nu sitter jag vid min hemarbetsplats, och Cinemaskärmen funkar som den alltid gjort på 1680x1050.

Jag fattar inte varför datorn inte klarar av att identifiera NEC-skärmens upplösningar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-19 17:31

Drivrutinerna ligger med all säkerhet i en kext-fil som man inte skall röra.

Upplösningar kunde man i tidigare versioner, (10.4) specifiera via någon plist-fil. Kommer dock inte ihåg namnet på denna.... bläddrar i findern,

Prova com.apple.windowserver.plist i /Bibliotek/Preferences, (jag hittade inte den i min usermapp). Öppnar jag den i "Property List Editor" så ser jag Display sets, Height och Width är nyckelorden.

Har du testat knappen Sök bildskärmar i Skärminställningarna?

1
Bevaka tråden