Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Service samt försäljning enligt Mumien.se

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 16:26

Det här är möjligen fel forum, i så fall kanske det kan flyttas av någon snäll moderator till rätt ställe.

Jag skulle köpa två stycken batterier till iPhone, kollade var det fanns och hittade det förträffliga företaget mumien.se Dom hade det jag sökte så jag la helt enkelt en beställning den 4 mars. Jag betalade med Paypal och fick samma dag besked från företaget via mail att mina varor var skickade. Sen väntade jag...och väntade...
Igår tröttnade jag och ringde upp Beata som svarade. Hon hittade min beställning (efter mycket letande dock, det räckte inte enbart med ordernr) Hon såg att dom stod som skickade men kunde inte ge mig ett tracking nr. Det kunde endast hennes chef Stefan göra. Oklart av vilken anledning. Stefan var tyvärr inte inne just för tillfället, men Beata lovade att han skulle kontakta mig under dagen. Jag mailade alla uppgifter till Stefan för att HAN möjligen kunde kolla upp det hela. Ingen Stefan kontaktade mig alls.
Idag ringde jag för att ta reda på var min order på 647:- var någonstans. Återigen svarade Beata och sa att det var Stefan som visste....men han var inte inne just nu. Han skulle komma kl 15. Kl 15 får jag ett svar från Stefan där han skriver "skall se om dom finns hemma" Va? har dom inte skickats? Har dom sålt något som inte finns?
Förbättrar jag deras likviditet under tiden?

Jag ringer kl 16 idag (ons 12/4) upp Mumien igen. Det är Beata som svarar.... Jo, Stefan är inte inne nu heller....Har du försökt att maila honom?
Jag är vid det här laget lagom trött på allt tjafs och säger att jag vill tala med Stefan själv men får naturligtvis inte hans mobilnr. Jag ber att hon ska ringa honom men hon vägrar. Hon blir märkbart irriterad av att jag förslår att hon ska ringa och be honom ringa till mig!? Till slut slänger hon på luren. Jag ringer upp igen och ber henne att inte slänga på igen. Förklarar att jag har beställt och betalt en vara och vill verkligen veta hur dom tänkt sig lösa detta. Till slut säger hon att hon inte kan eller vill göra något och slänger på luren för andra gången. Jag har mailat denne Stefan mitt problem och mitt nr. men misstänker att det inte kommer att ringa någon.

Det är bara att notera att ett företag som Mumien.se inte har någon som helst service eller ens ett trevligt bemötande mot sina kunder. Jag vill på detta sätt varna er som funderar på att beställa NÅGOT därifrån att fundera en gång till.

Återkommer med fortsättningen....

Carl

Senast redigerat 2008-03-12 20:39
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-12 17:03

Har hört liknande historier från mumien.se. Man ska nog undvika mumien.se om man kan. Vad är det för service när man slänger på luren?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 17:14

En sak till....

Jag har en god vän som skickade sin iPhone för displaybyte till nämnda företag.
Telefonen kom tillbaka utan fungerande home-knapp och ett märkbart skadat skal...

Om du bor i Göteborg skulle jag förslå dig att gå till deras butik, det är svårare att avvisa dig då.

Hej

Jag är ledsen att du anser dig blivit bemött illa. Beata som hon för övrigt heter menar att du hotat henne och varit allmänt otrevlig. Hur det ligger till med det kan jag inte riktigt avgöra.

Men att du inte fick dina batterier har jag förklarat för dig vad det beror på. Och du har fått tillbaka dina pengar via paypal. Och om du tror att ta emot 75 Eur för att sen betala tillbaka 69 + 6 € med alla avgifter är god ekonomi som skulle förbättra vår likviditet så är det fel. Det är bara dålig affär.

Men eftersom jag varit borta från företaget i nästan en vecka och inte haft kontroll på situationen och hela tiden trott att alla betällningar som gick innan min avresa var framme hos kunderna vid det här laget så har det här fallit mellan stolarna vilket jag är ledsen för.

Vi har servat nästan 100.000 kunder i snart 4 år via internet och i 2,5 år via vår butik i Göteborg och det går alldeles utmärkt att handla av oss. Men vi är precis som alla andra mänskliga och det gäller en del kunder med.... I bland blir det fel bara.

Stefan Olgarsson
Mumien.se
031-190810

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 20:33

....fortsättningen

Jag ser att Stefan på Mumien föredrar att inte svara mig direkt utan för debatten här på forumet. Ok, fine. Jag lämnade mitt namn och telefonnr. till Beata för att du skulle kunna kontakta mig ang. detta redan i förrgår, men inget hände....

Så till sakfrågan. Varför har jag inte fått mina batterier Stefan? Du har inte gett en enda förklaring på detta. Du skriver att dom inte kommit fram. Hur skickades dom? Paket, rek? Det torde inte vara någon omöjlighet att hitta leveransen på posten eller?
Eller är det så att inget har skickats alls? Hur ligger det egentligen till?

Ett litet tips i all välmening; se till att ha anställda som KAN svara på frågor när kunder ringer. Inte någon som säger "det där får du ta med Stefan, jag vet inget om det där"
Om företaget havererar på en vecka då du inte är där kanske du ska fundera på att inte vara borta. Är det fler kunder som inte fått sina produkter med samma icke existerande förklaring? Höga krav? Hoppas inte det.

Slutligen, visst är det så att även kunder har ett ansvar att saker förlöper på ett smidigt sätt. Men att säga att jag "hotat" någon är inte riktigt överrenstämmande med verkligheten.

Ett företag värderas inte efter hur man behandlar sina nöjda kunder, utan hur man sköter dom som kommer med kritik.

Carl

Hej

Dina batterier är skickade med brevpost precis som alla andra ordrar som inte skickas med brevpostförskott.

Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 00:03

Hej

Ok då vet jag. Tack!

Carl

Avslutat?

1
Bevaka tråden