Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera OS X på iMac utan CD....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-12 17:20

Hej alla.
Jag har en iMac (den med klotfot) som vägrar starta. CD-läsaren i den är dessutom trasig, så jag kan inte starta på CD. Har kopplat in den med FW till min ibook, där kom hd upp på skrivbordet. Fine, jag plockar ur allt som är att spara, formatterar. Och nu ska jag ha in OS X igen. Hur i hela friden ska jag få in OS X i iMacen? Jag har testat att ha iMacens installations-cd i cd-läsaren på ibooken, startat ibooken i fw-läge och startat upp imacen. Men imacen visar bara förbudsskylt. Och jag kan ju inte installera från ibooken då man måste starta från cd för att kunna installera....
Vad gör jag nu, några tips och råd? Har snart sökt ihjäl mig på det här problemet.

du har ingen vän med portabel cd läsare som du kan låna?

Sen, funkar inte läsaren på ibooken då den ej funkar med imacen? Isf är det ju bara sätta in skivan och installera OSX på hårddisken med hjälp av FW kabeln.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-12 17:47

Nej, har ingen i närheten med portabel cd....
Jo, läsaren på ibooken funkar. Men jag kan inte installera från cd:n utan att starta på skivan. Och ibooken startar INTE på den skivan, eftersom det är ett äldre system till just den imacen.

Ser ut som att du kanske måste skaffa en retail-skiva (alltså inte maskinspecifik) med OS X. Finns säkert en massa begagnade Tiger eller Panther (beroende på hur gammal din iMac är och hur mycket minne den har) i Säljes-forumet.

1
Bevaka tråden