Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI Radeon 8500 fundering...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-17 10:24

har beställt ett ATI Radeon 8500 AGP...
Bla för mängden minne samt möjligheten att samtidigt köra två skärmar... Nu en crazy fråga:
Har nån pejl på om man samtidigt kan använda det inbyggda kortet? (G4 450MP) Dvs, köra (TRE) skärmar?? Hade inte det varit schysst?!! Det hade sopat massa frustaration under mattan (samt fått upp en djäkla massa skärmar på bordet

Tacksam för svar...

Du har bara en AGP plats i din dator så det blir bara ett kort. (AGP) Annars måste du köpa ett PCI kort också, men jag vet inte om Mac OS stödjer tre skärmar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-17 13:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Insulin:
Du har bara en AGP plats i din dator så det blir bara ett kort. (AGP) Annars måste du köpa ett PCI kort också, men jag vet inte om Mac OS stödjer tre skärmar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-17 13:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Insulin:
Du har bara en AGP plats i din dator så det blir bara ett kort. (AGP) Annars måste du köpa ett PCI kort också, men jag vet inte om Mac OS stödjer tre skärmar.

Oki, thanx.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-17 13:43

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Insulin:
Du har bara en AGP plats i din dator så det blir bara ett kort. (AGP) Annars måste du köpa ett PCI kort också, men jag vet inte om Mac OS stödjer tre skärmar.[/QUOTE

Mac OS har val alltid stott fler an 2 skarmar?

Jag minns tydligt att man kunde kopa en speciell stol for at lira F18/Hornet med plats for 4 skarmar. Har for mig att det var en 9600a burk som anvandes. Flerskarmsstodet har val knappast blivit samre? Jag tror enda begransningen ar hur manga grafikkort du har plats for (alla fall i Mac OS 9)

//mattan

Jag vet att Mac OS stödjer två, men vet inte om det har stöd för fler, det var därför jag skrev det.

1
Bevaka tråden