Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Logitech V470 den bästa trådlösa musen till en MacBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är på jakt efter den ultimata musen till min MacBook och har fastnat på Logitech V470? Kraven jag har är att den skall vara någorlunda ergonomisk, inte vara för stor, trådlös och inte lagga.

/Erik

Förlåt för min taskiga rubrik, men jag har nu efter att jag införskaffat ovanstående mus för några dagar sedan hunnit testa den tillsammans med min nya MacBook. Det första som slog mig var att den såg väldesignad och liten ut. Storleken gjorde mig lite nervös till en början, men som jag skrivit i föregående inlägget så var ett av kriterierna att den skulle vara liten. Efter några dagars surfande och försök att bekanta mig med musen så känns den helt underbar sett ifrån de kriterierna som jag ställde upp.

Om du är på jakt efter en bra mus med mina kriterier så kommer du att bli nöjd. Den laggar inte, fungerar på nästan alla underlag (soffa, sängen) är liten, snygg, ser hållbar ut, går att stänga av och scrollhjulet är användarvänligt. Om du däremot funderar på att ha den till din stationära dator och/eller har stora händer så kanske du finner den liten.

/Erik

kör du med logitechs inställningsprogram, hur funkar det isåfall?

jag är också lite sugen på en trådlös mini-mus, men är lite tveksam till logitech om man ska vara tvungen att köpa till något $20-shareware för att inte tappa humör i användningen och stabilitet i systemet.
(jag har iaf haft problem med logitechs usla mjukvara tidigare...)

Jag kör utan programmet än så länge, men det följde med. De inställningar jag ville göra gick att göra direkt under OSX. Jag antar att det är SetPoint du menar. Jag köpte min mus på Teknikmagasinet och då följde det med, men jag känner inte att jag har något behov av det som sagt.

/Erik

1
Bevaka tråden