Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips inför köp av iPhone!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-08 09:19

Hey,

har planer på att bege mig till till USA eller England och komma hem med en iPhone. Men har läst lite trådar här om strulande iPhones. Har ingen lust att punga up x-antal tusen och använda den i 2 veckor sen lägger den av.

Har läst att iPhones kan paja av att man använder den i iPod HiFi. Vad det finns det mer för tillbehör/program/etc jag borde se upp för vid ett eventuellt köp.

Tack på förhand!
- Eric

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 09:45

Trådarna här blir lite missvisande iom att det inte finns någon större anledning att skapa tråden "jag är jättenöjd med min iPhone" (även om det finns några sådana).

Innan du ansluter din nya iPhone till något tillbehör så gör du förslagsvis en söking på google så slipper du obehagliga överraskningar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-08 13:46

Du borde inte behöva vara orolig för tillbehör till iphone, det du läser om är skräckexempel. Jag jobbar med att sälja appleprodukter och en massa tillbehör och jag har haft min iphone ikopplad i så gott som alla grejer vi har att erbjuda på ipodfronten. Den har aldrig krånglat.. Visst, vissa tillbehör har inte funkat med luren men den har fortfarande fungerat lika bra efteråt.
Vad gäller program så ska ju alla program i installer fungera utan problem med iphone. Jag har själv varit med om att telefonen har ballat ur när jag har haft en massa program installerade dock. Men det är bara att köra en restore och börja om isåfall. Så var inte orolig, köp en och anslut dig till oss!

Använt flera iPhones i flera iPod Hifi och en handfull olika andra högtalare utan problem. Googlar man "iphone ipod hifi" får man upp ett par andra som haft problem, men ännu fler som inte haft det. Det verkar vara ett ovanligt problem,

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-09 13:06

Skulle väl säga att det beror på. Är du verkligen livrädd för detta borde du inte koppla in den i något tillbehör alls. Oddsen för att den skall gå sönder är grymt höga men chansen finns fortfarande där, så det är en övervägning av risk mot nöje du har att göra.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-09 13:11

Har en precis fått en nya inköpt iPhone från USA och vill bara säga att den fungerar helt prefekt!

Hade inga som helst problem att låsa upp den och förväntar mig men även hoppas att det inte ska bli några komplikationer med min iPhone ;D

1
Bevaka tråden