Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig skärm efter projektor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har använt projektor idag för att visa en PowerPoint-presentation på jobbet. När jag kopplar in sladden i min PowerBook blir alla ikoner på skrivbordet större, även den övre raden med Safari/Arkiv/Redigera... Har sett detta hända med andras Mac-datorer på universitetet.

Förra gången hoppade allt tillbaka till det normala när jag drog ut sladden, men nu är det kvar så. Hittar inga inställningar som verkar ha med detta att göra.

Hilfe!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 19:25

System Preferences->Displays och ändra upplösningen till högsta.

Tusen tack! Nu kan jag slappna av o behöver inte gnaga mig på knogarna längre.

Det där beror på att projektorn har lägre upplösning än din skärm.
När du kopplar in projektorn aktiveras "skärmdubblering" vilket innebär att båda skärmar ställs till den lägsta upplösningen så att det ser likadant ut.
Allting på din dator blir alltså större.

Om man vill kan man stänga av skärmdubblering och då kan man visa olika saker på datorn och projektorn med olika upplösning.
Datorn låtsas då att projektorn är en skärm som står till höger om din dator och saker kan flyttas mellan skärmarna.

Det är nog inget du vill ha om du vill se samma presentation på datorn som projektorn visar.

1
Bevaka tråden