Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Harman Kardon SoundSticks bra?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-23 00:13

Funderar på att köpa Harman Kardon SoundSticks till min QuickSilver... frågan är bara: är de någe bra och fungerar de under OS X? Tycker det verkar konstigt om de inte skulle låta bra och inte fungerade under OS X men jag frågar för säkerhets skull.

De fungerar alldeles utmärkt till OS X. Har en vän som äger dem och det är mycket trevligt ljud, dessutom riktigt snygga!

/S

  • Oregistrerad
  • 2002-06-23 00:35

Ok, om du säger det så...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-23 09:35

Instämmer helt, dom funkar utmärkt och är snygga. Ska man ha nåt bättre får man nog ansluta en riktig anläggning med ett par sjyssta högtalare

  • Medlem
  • 2002-06-23 10:03
  • Oregistrerad
  • 2002-06-23 12:13

Helt underbart ljud!

Är mega nöjd. Klart den bästa investeringen jag gjort! Funkar kanonbra under X.

Rent snyggt ljud. Får betala en massa för att få liknande kvalité på ljud. inga datorhögtalar är i närheten.

Inte konstigt de är hovlevrantörer till jaguar!

Ljudet är super, Glas klart och rent. Frekvensomfång är kanon och bra dynamik. Man kan dock inte spela så högt att man skakar prylar från hyllorna, men så pass att man får skrika åt varandra när man sitter i samma rum.

Har ett par till min DP 800 med Mac OS X. Alla som hört dom är imponerade.
Låter riktigt bra för att vara datorhögtalare. Enda datorhögtalare jag hört som låter bättre är Boston Acoustic, http://www.bostonacoustics.com/

..men Bostons är inte lika snygga..

Soundsticksen har, som alla i tråden redan har kommenterat, snuskigt bra ljud.

Hade dock lite problem med dom under MacOS 9. Så fort det skickades data på USB´n så ploppade och knäppte det i dom. Ruskigt störande.
Mest var det när man höjde och sänkte ljudet (antingen från tangentbordet eller från kontrollpanelen), men det kunde även förekomma när man tankade bilder från digialkameran eller printade via USB.
Detta är dock ett minne blott då jag numera kör OSX till 100%..och där funkar dom hur bra som helst.

Ha en bra dag
Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-24 12:16

Soundsticken är imponerande och inte "bara" design! För dom pengarna får du också mycket bra ljud...

Själv sitter jag på "det enda alternativet"; Boston Acoustics Media Theater - en liten grym uppsättning högtalare som blåser bort golvbrädorna i grannens lägenhet om det behövs! Visserligen inte så designade, men klart anspråklösa i sin utformning. Man kan knappt tro sina öron när man visar vad de går för...

Hej, jag har en liten följdfråga till alla er som har en iSub. Går det numera att justera basen separat i Mac OSX (i ljudinställningarna) eller endast i enskilda program (iTunes, QT osv.)?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-24 13:26

På iSub finns ett litet vred på baksidan som medger att du kan ställa graden av bas beroende på hur den placeras m.m. Inget inifrån operativet.

  • Medlem
  • 2002-06-24 14:04

Jag har Soundsticks och jag har för mig att man ska kunna köpa en iSub separat och koppla in samtidigt som Soundsticksen och på sätt få dubbel bas.

Nån som vet hur åvanstående skulle kunna gå till???

/Josef

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-24 14:16

Det går att köpa iSub:en separat eller ihop med hela Soundstickspaketet. Det där med dubbel bas fattade jag inte riktigt vad du menade.

m 2 ord dubbla isub´s?
Jag sitter på H&Khögtalare jag med... men "Följa-med-dell-dator-paket-varianten", schysta dom med Dock grå & inte allas så snygga som sticksen...

Citat:

quote: På iSub finns ett litet vred på baksidan som medger att du kan ställa graden av bas beroende på hur den placeras m.m. Inget inifrån operativet.

Hmm.. Tråkigt för alla oss som köpt en iSub separat (det finns nämligen inget vred på den) och inte kan ställa in basnivån i operativet. iSuben har fungerat som ett väldigt dyrt bokstöd sedan jag kastade av med 9:an.

Citat:

quote: På iSub finns ett litet vred på baksidan som medger att du kan ställa graden av bas beroende på hur den placeras m.m. Inget inifrån operativet.

Hmm.. Tråkigt för alla oss som köpt en iSub separat (det finns nämligen inget vred på den) och inte kan ställa in basnivån i operativet. iSuben har fungerat som ett väldigt dyrt bokstöd sedan jag kastade av med 9:an.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-24 21:13

Men du har ju en equalizer i iTunes om du kör den. kan väl alltid kom pensera något.

Funkar den separata iSub bara med ett fast läge då, eller?

Citat:

quote: Funkar den separata iSub bara med ett fast läge då, eller?

Jo, den som man köper (eller köpte, det kanske är ändrat nu) kunde man endast styra via Mac OS9 då den saknar vred. Det är sant att man kan pilla med EQ´n i iTunes men det finns ju många andra tillfällen då man inte kan ändra...
Tråkigt att Apple inte har fixat det än, kanske kommer det i 10.2...

Är Soundsticks mycket bättre än de högtalare som följer med nya iMacen
M.v.h. Håkan

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 20:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Håkan Lindberg:
Är Soundsticks mycket bättre än de högtalare som följer med nya iMacen
M.v.h. Håkan

Spontant så är mitt svar ja!

Fast ljud är svårt att jämföra. På iMacen så är ljudet bra. Saknar lite av basen, men annars är de otroligt bra för att "följa med"...

Har en två år gammal iSub som jag numera har kopplat till min iMac 800 tillsammans med originalhögtalarna.
Var och hur justerar jag basen som är väl påtaglig.
Mvh Håkan

  • Oregistrerad
  • 2002-07-03 13:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Håkan Lindberg:
Har en två år gammal iSub som jag numera har kopplat till min iMac 800 tillsammans med originalhögtalarna.
Var och hur justerar jag basen som är väl påtaglig.
Mvh Håkan

använder du iTunes så finns en Equalizer där!

1
Bevaka tråden