Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omslag till .avi filmer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-29 01:04

Hej! Jag har lagt in mina filmer (avi) i iTunes med detta applescriptet. Någon som vet hur jag gör för att lägga in omslag till filmerna istället för första rutan i filmen? Samma sak gäller "visningsbilden" för TV-Serier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 09:23

högerklicka o välja bildmaterial som du gör med låtarna?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-29 12:15

Det funkar inte. Jag har testat att dra omslaget, lägga till som bildmaterial och bett itunes hämta bildmaterial. Inget funkar. Det går heller inte att välja nyckelbild.

Har för mig att det bara funkar på .mp4 filer.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-02 18:12

har samma problem, har ni kommit på något än??

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-02 19:09

ytterligare en fråga, kan man gå in i en .avi fil och ändra information? Serienamn, säsong etc...
har bara hittat program som gör det på mpeg4 filer

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-03-05 14:12

Verkar som att det inte funkar. Jag har konverterat hela mitt bibliotek nu till mp4. Fördelen med det är att filerna blir mycket mindre. Jag använder visual hub

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-05 17:59

nja, jag använder visualhub till det, och först blev filerna mindre, men riktigt kass kvalitet, sen ändrade jag till bra kvalitet och då blev filerna gigantiska (1-3gb)
bull o behöva konvertera i 20 min efter att man ha laddat ner något eller bränt in något på halva bara den tiden

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-07 00:21

Jag med...

... samma problem har. Sjukt storande.

1
Bevaka tråden