Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech -möss under OS X!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-13 21:58

Nu har Logitech lagt upp en betaversion till musdrivrutin för Mac OS X. Full version ska komma i Juni sägs det. Kolla
Logitech´s supportsida.

/Nils

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-04-14 03:32

Tack för tipset Nils, men finns det något större behov av den? Tycker det funkar bra utan. Har du provat? Dela gärna med dig av din erfarenhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-14 19:25

Kör själv en Logitech optisk utan drivrutin, OSX rockar!

På deras sida står det även för keyboards, betyder detta att man får fullt stöd för deras trådlösa sådana också?? Hade ju varit super i så fall.

Har provat med Cordless Wheel Mouse. Man får upp hastigheten på pekaren. Lite konstigt dock, man får en panel som heter logitech men man får ställa pekarhastigheten i den vanliga Mus-panelen.

Den behöver mer inställningar tycker jag, men den funkar och det är skönt att se att Logitech är på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-15 09:55

Jag förväntar mig att man får bättre stöd för alla funktioner med en "riktig" drivrutin, t ex att alla 4 knapparna på en dual optical funkar i alla program (=spel) osv. Men jag har inte hunnit testa själv så jag har egentligen ingen aning. Kul dock att de visar lite god vilja!

/Nils

Jag kör en Logitech Wheel Mouse optical, och inte helt problemfritt. Det käns som om kurvan för mouse acceleration sluttar för mycket, när jag rör musen hyggligt fort sölar den fram, och rör jag bara lite snabbare så går pekaren på i bra hastighet. Detta resulterar i att när jag siktar på en liten knapp eller liknande så missar jag den med en centimeter och får söla fram den sista centimetern (tar halva musmattan), mycket jobbigt. Det är en helt annan känsla med apple möss, de har inte samma problem.

1
Bevaka tråden