Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-TV-Tuner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-28 19:58

Någon som har förslag på en bra och förhållandevis billigt USB-TV-Tuner? Vill inte ha en med koaxialanslutning, utan bara en liten "pinne" eller något. Det räcker med om man kan se dom marksända kanalerna, 1,2,4 osv. Plus ett önskemål. Den ska kunna köpas i butik i Stockholm.
Vet att det finns trådar om detta redan... Men jag hoppas på att det finns några här inne som kan ge tips och dela med sig av sina erfarenheter.

Jag kör Equinox (tror det stavas så) Tubestick och är väldigt nöjd, framförallt sedan jag bytte från G4 mini till Intel iMac, minin orkade inte med att ta hand om allt som togs emot utan ljudet hackade och bilden försvann... sedan jag skaffade imacen har den fungerat mycket bra.

Ett tips är att sätta antennent magnetfot på ett rejält jordplan för att få så bra mottagning som möjligt, jag använder vardagsrummets stora värmeelement till det...

Dessutom kostar den inte skjortan och du hittar den säkert på macoteket i stockholm.

Lycka till!

Använder samma, har en bit till antennen så jag är inte lika nöjd. Bra pryl.

Programvaran sisådär

Lite att man får vad man betalar för.. tror nog att nån Elgato-pryl för 1500 är bättre...
Min ligger i låddan.

Dessutom envisas programmet med att installera det mest jobbiga digitalt signerade krypterade bråten jag sett på länge. Man har ALLTID nån TV-helper som ligger och körs, även när man inte använder det.
Man måste avinstallera och hålla på.
Gud vet vad som händer om man glömmer det...:-)

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-03-08 13:00

Har två EyeTV och är nöjd med både hård och mjukvara.

1
Bevaka tråden