Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ til SSH

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder, finns det något alternativ till att SSHa till telefonen?
jag saknar WiFi men fortfarande vill kunna mixtra med telefonen

Har du Mac med airport i datorn? I så fall kan du sätta upp datorn som basstation och köra den vägen.

Gå under airport-menyn -> Create network. Anslut sedan till det med din iPhone.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Har du Mac med airport i datorn? I så fall kan du sätta upp datorn som basstation och köra den vägen.

Gå under airport-menyn -> Create network. Anslut sedan till det med din iPhone.

Okej , nej jag har PC (tyvärr)

Ursprungligen av Arcticwolf:

Okej , nej jag har PC (tyvärr)

Saknar du trådlöst nätverk i närheten, trådlös kort i datorn eller bägge?

Bägge
Eller vänta jag har ju en gammal bärbar som förmodligen har trådlöst nätverkskort...

Ursprungligen av Arcticwolf:

Bägge
Eller vänta jag har ju en gammal bärbar som förmodligen har trådlöst nätverkskort...

Kolla på det. Jag vet inte hur det är i windows, men kanske kan du skapa ett lokalt nätverk direkt från datorn.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-26 21:39

Har inget Wifi här, men jag har en macbook Så jag tänkte att jag skapade ett nätverk som du sa, men kan jag även dela internetuppkopplingen via det?

Edit: Var inga problem, var bara att gå in under delning och klicka i internetdelning.

Underbart!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 21:52

spring och köp en trådlös router/hub. Man kan få en billig för 300-400 spänn. =D Men du bör nog kunna göra som marcus sa med en PC också.

Ursprungligen av Jedsler:

spring och köp en trådlös router/hub. Man kan få en billig för 300-400 spänn. =D Men du bör nog kunna göra som marcus sa med en PC också.

Alltså sätta upp ett trådlöst nätverk mellan min iPhone och datorn?
Ska testa och se vad jag får för resultat

googla iphonebrowser går via usbsladden.

Ursprungligen av danbrynefall:

googla iphonebrowser går via usbsladden.

Har testat det, men med det programet går det inte att komma åt alla mappar jag vill samt att det kraschar lite titt som tätt.

Ursprungligen av Arcticwolf:

Har testat det, men med det programet går det inte att komma åt alla mappar jag vill samt att det kraschar lite titt som tätt.

Lägg till i.unlock.no som en source i installern och installera ZiPhone iBrickr Fix, så ska du se att du kommer åt alla filer du vill komma åt.

Ursprungligen av kolonabout:

Lägg till i.unlock.no som en source i installern och installera ZiPhone iBrickr Fix, så ska du se att du kommer åt alla filer du vill komma åt.

Låter som om det skulle vara värt ett försök, bara en fråga hur ska jag kunna installera utan någon internetanslutning?

Ursprungligen av Arcticwolf:

Låter som om det skulle vara värt ett försök, bara en fråga hur ska jag kunna installera utan någon internetanslutning?

Just det... Tänkte inte på det. Jag kör fri GPRS med Tele2, så jag tänkte att det var lugnt. Oops. Annars får du väl gå och surfa dig lite på något oskyddat nät!

Nätverk mellan iPhone och PC

Efter diverse knapptryckningarna har jag fortfarande inte kommit fram till hur jag skapar ett trådlöst nätverk mellan iPhonen och PCn. Är det någon som vet hur eller har någon guide?

1
Bevaka tråden