Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport - PROBLEM - hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har båda macarna sina airportkort. Min MDD ska agera "basstation" och Powerbooken kunna komma ut på nätet med sitt airportkort. Båda burkarna visar full signalstyrka och Powerbooken fattar att det finns ett airportnätverk men sedan är det stop. Grejen som ska kunna fungera är att jag ska kunna komma ut på webben den vägen, dvs. utan modem eller ethernet. Så snälla var ligger felkällan. Först att svara ifall du råkar vara med på Göteborgsträffarna kommer jag att vara skyldig MINST en öl!

Ska brandvägg & fildelning blandas in ???

Olle

[ 18. mars 2003, 19:50: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Du kan börja med att försöka slå på Internetdelning under Fildelningsmenyn på PowerMacen.

/M

Minst en öl är jag skyldig dig nu... förvisso så funkade inte mailen men apple verkar också vara nere och att sända via MSN funkade... signalstyrkan ligger på kanske 85% när jag är i samma rum som min MDD - ute i köket där det finns tjocla stenväggar så är den nog nere i 10% - i sovrummet säkert 70% så jag är ganska nöjd nu. Ska kolla en grej där en option om att ansluta med starkaste signal finns.

Olle

[ 18. mars 2003, 20:36: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Enda jag inte fått att funka är e-posten - kommer inte ut där - är det en brandväggsfråga och öppning av port 134 eller ???

Olle

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Enda jag inte fått att funka är e-posten - kommer inte ut där - är det en brandväggsfråga och öppning av port 134 eller ???

Olle

Prova att öppna upp brandväggen i PowerMacen för trafik på port 134, precis som du nämner så kan det ju vara det som spökar... Eller prova att slå av brandväggen helt och hållet... så märker du ju direkt om det är det eller inte.

/M

Funkade kanon med helt avstängd brandvägg så nu e det till att öppna 134

Två lättförtjänta öl...

nån mer som behöver hjälp?

/M

Fick öppna även portarna 25 och 143 så att Entourage fungerade... annti natti alla glada...

1
Bevaka tråden