Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UBS-hub till Airport Express?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem. Jag vill köpa en Airport-router och ha Airtunes-funktionaliteten. Men jag behöver ansluta BÅDE en skrivare och en hårddisk med USB till routern. Problemet är att Express (som har Airtunes) bara har en (1) USB-port. Extreme fixar biffen, men den har å andra sidan inte Airtunes-funktionen. Kan jag köra med USB-hub på Express-routern eller hur faan gör jag? Finns det andra märken än Apple som ger samma typ av funktion som Airtunes...med fler portar?

Tack.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-02-24 17:47

Airport express kan bara ha en skrivare ansluten till USB-porten och nån fjärrkontroll. Ingen hårddisk.

Aj fan, det var synd. Tyckte det stod så på hemsidan. Men okej, då kan jag ju lika gott satsa på en Express. Men hur gör jag då om jag även vill ha en hårddisk som man kommer åt i sitt nätverk?

Då får du köpa en Airport Extreme eller Time Capsule, också.

Tror jag hörde någonstans att det skulle vara möjligt att komma åt filer/läsa om man anslöt en hd till en express, men att det inte skulle gå att lägga dit filer/skriva. Dock vet jag inte om det är sant, har inte testat själv. Personligen har jag både express och extreme, där jag har skrivare och musik anslutet till expressen och hd till extemen, just nu i alla fall.

1
Bevaka tråden