Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet du vad Photoshop CS3 kostar (bara en licens för privat hemma-användning)? Det kan jag i och för sig kolla upp själv.

Mvh
/andreas

Senast redigerat 2008-02-24 12:52

Priser på photoshop CS3, från Adobe.se:

# Uppgradering från SEK 2 775,00

# Fullständig från SEK 10 075,00

Tack!

Jädrar var dyrt. Tänkte vara ärlig ju, men med de priserna vet jag inte. Ska ju bara ha den för simpelt hemmabruk. Jobbade lite med webb och grafik förr men numera är det bara enkelt hemmabruk som gäller. Men jag är ju van vid Photoshop och gillar programmet..

/andreas

Photoshop Elements finns ju för hemanvändare. Betydligt billigare, 6-700 och en ny version (6) är på väg i mars.

Är den mycket simplare än proffsvarianten? Följer den samma logik?

Mvh
/andreas

Det mesta man behöver om man inte jobbar professionellt finns nog, hittade detta på webben:

Saker som inte finns i Elements. (Dock version 5, saker kan ha ändrats)
* CMYK and LAB color modes
* More tools and features that work with high-bit (16-bit and 32-bit) images
* Combine multiple exposures to create high dynamic range (HDR) images
* Channels Palette
* Recording custom Actions (for batch processing)
* Adjustments: Color Balance, Match Color
* Layer Masks, Layer Comps, and Quick Mask mode
* Smart Objects, Smart Guides
* Lens Blur Filter
* Vanishing Point Tool
* Pen tool and paths palette
* Some adjustment layers (curves, color balance, selective color, channel mixer)
* Editing History Log
* Text on a path, advanced text formatting
* Advanced Layer Style manipulation
* Advanced Color Management
* Advanced Web features and ImageReady (rollovers, slicing)
* Customizable tool presets, keyboard shortcuts, and menus
* In the features and tools that are shared, the Photoshop version usually offers more advanced options for fine tuning and control.

Tack för att du städade lite. Är ju ny här och vet inte riktigt hur man uppträder snyggt.

/andreas

Oki, får väl ta ställning till vad jag ska skaffa då. Låter den gamla ligga kvar på HD´n. Vore ju smutt om Apple själva uppgraderade Leopard så att 7an funkar igen men det lär väl knappast hända. De samarbetar väl med Adobe kan jag tänka och nu kan man passa på och se till att folk köper nytt.

Mvh
/andreas

1
Bevaka tråden