Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget + AluPB + WinPC + Airport basestasjon = Sant?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-03-13 15:13

Har akkurat funnet ut at leiligheten jeg bor i er tilkoblet Bredbåndsfabrikken (samme som bredbandsbolaget, men i Norge)

-Leiligheten er 65 kvm

-Jeg får snart AluPB 17"

-min samboer har en stasjonær WinPC P4 med nettverkskort

Jeg lurer da på om jeg skal kjøpe Airport Basestasjon, men hva mer trenger jeg for å koble samboerens WinPC til nettverket?

Og er Airport det beste alternativet? Jeg mener av hensyn på leilighetens størrelse (liten), kanskje er det like greit med ikke-trådløst, og ikke minst billigere?

Og tilslutt, fungerer bredbandsbolaget bra/dårlig i sammen med Airport?

Kun noen enkle og kanskje "grønne" spørsmål fra en s.t.b. switcher...

  • Medlem
  • 2003-03-13 15:31

Beroende på hur du vill använda dig av uppkopplingen blir det i allmänhet billigare med en fast installation. Om du vill installera en mängd inbyggda nätverksuttag i hela lägenheten, kan det bli billigare med ett trådlöst. Det beror helt enkelt på hur mycket du stör dig på att se lite sladdar här och där.

Bredbandsbolaget funkar säkert.

  • Medlem
  • 2003-03-18 20:09

Det jeg lurer mest på er egentlig om jeg kan koble den stasjonære Winpc-en til AE basestasjonen, uten noen form for svitcher e.l.? jeg ringte en macforhandler her i oslo og han sa at det IKKE gikk... Men jeg pratet senere med en kamerat som jobber med nettverk, og han sa, etter å ha lest litt på lenkene jeg sendte han at det gikk... Og jeg tror det går jeg og... etter hva jeg har lest meg til. Hvis jeg kobler WinPC-en til LAN-utgangen og WAN-utgangen til bredbandsbolaget-kontakten så skulle det vel gå? ikke sant? Når AluPB min går trådløst?

  • Medlem
  • 2003-03-18 20:14

Ellers så leste jeg et sted at hvis man har en enhet koblet til det trådløse AE-nettverket som bruker 802.11b-standarden (dvs den "gamle") så vil ALLE enheter "dras ned" til 11mb/sek, selv om du har AE-kort i AluPB og AE basestasjon ( dvs bruker 802.11g-standarden ), er det noen som vet om det stemmer? Leste det i en utgave av MacFormat tror jeg...

1
Bevaka tråden