Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hyra film med gift cards från US iTS?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-20 19:28

Nu har jag läst igenom alla relevanta trådar och får inget ordentligt svar, hur fungerar det? Hur gör JAG om jag vill hyra en film från amerikanska Itunes store?

Du behöver ett iTunes giftcard som gäller för USA, med detta skapar du ett iTunes konto för USA (du behöver även en amerikansk adress, detta kan du skapa på någon av alla siter som vidarebefordrar post). På detta sätt slipper du ange kreditkort (om du nu inte har ett amerikanskt dylikt).

Ursprungligen av Anders Löfström:

Du behöver ett iTunes giftcard som gäller för USA, med detta skapar du ett iTunes konto för USA (du behöver även en amerikansk adress, detta kan du skapa på någon av alla siter som vidarebefordrar post). På detta sätt slipper du ange kreditkort (om du nu inte har ett amerikanskt dylikt).

Vill du ge exempel på någon sådan site som vidarebefodrar post?

Det behövs inte. Jag har angivit att jag bor på Bajsgatan 23, CA Cupertino 95014, (222) 2222222. Dvs nonsensadress fast med ett korrekt postnummer som hör till rätt stat (i själva verket är det Apple Inc:s postnummer och stat) och ett nonsenstelefonnummet. Fungerar alldeles utmärkt. Behöver inte vara nån sån där vidarebefordraadress mao...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 09:16
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det behövs inte. Jag har angivit att jag bor på Bajsgatan 23, CA Cupertino 95014, (222) 2222222. Dvs nonsensadress fast med ett korrekt postnummer som hör till rätt stat (i själva verket är det Apple Inc:s postnummer och stat) och ett nonsenstelefonnummet. Fungerar alldeles utmärkt. Behöver inte vara nån sån där vidarebefordraadress mao...

Nu har jag också US iTunes Store.
Allt funkar som det ska, jag bor på Bajsgatan 24 och mitt telefonnummer är 333 3333333. Tack för tipset! Så lätt var det att lura iTunes, tusen tack!

  • Oregistrerad
  • 2008-02-21 18:03

Jag har en kupong som ger mig rätt att få itunes låtar, där jag också kan skapa ett konto. Tyvärr kan jag inte välja USA där utan den vet att jag tillhör sverige (Då jag loggat in med mitt svenska itunes konto tidigare). Går det att byta? Jag lyckades iaf inte. Får upp avtalsvillkor för svenska Apple och det finns ingenstanns där jag kan byta store.

Ursprungligen av studiox:

Jag har en kupong som ger mig rätt att få itunes låtar, där jag också kan skapa ett konto. Tyvärr kan jag inte välja USA där utan den vet att jag tillhör sverige (Då jag loggat in med mitt svenska itunes konto tidigare). Går det att byta? Jag lyckades iaf inte. Får upp avtalsvillkor för svenska Apple och det finns ingenstanns där jag kan byta store.

Är du säker på att det är en amerikansk kupong? Det finns ju svenska presentkort också, men de funkar bara i svenska affären. Det är därför man måste köpa presentkort på eBay.

Om du har en amerikansk kupong som du redan har skrivit in på ditt svenska konto är det nog kört, men om du inte har gjort det så logga ut från ditt svenska konto, byt till den amerikanske affären (längst ner på sidan) och tryck sedan på claim. Då kommer du kunna skapa ett konto till den amerikanska affären.

Jag använde denna site, http://www.ipsparcel.com/register.cfm kostar inget att regga sig och har man ingen avsikt att skicka något "hem" så är det med det Jag använde även det fax nummer som jag fick till iTunes kontot, då man behöver ange ett telefonnummer (i rätt format) när man skapar sitt konto.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 12:27

Are there any restricted items that I can not ship?
The following items are not acceptable for carriage to any international destinations unless otherwise indicated.

-Human corpses, human organs or body parts, human and animal embryos, or cremated or disinterred human remains.

Man ska alltid läsa det finstilta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-22 16:05
Ursprungligen av Alex Lindquist:

Are there any restricted items that I can not ship?
The following items are not acceptable for carriage to any international destinations unless otherwise indicated.

-Human corpses, human organs or body parts, human and animal embryos, or cremated or disinterred human remains.

Man ska alltid läsa det finstilta

Yes! Äntligen kan jag frakta hem mina amerikanska djurorgan!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-10 22:28
Ursprungligen av Anders Löfström:

Jag använde denna site, Home kostar inget att regga sig och har man ingen avsikt att skicka något "hem" så är det med det Jag använde även det fax nummer som jag fick till iTunes kontot, då man behöver ange ett telefonnummer (i rätt format) när man skapar sitt konto.

Inga problem. Ställ bara in iTunes till USA store som det ska vara och gör Redeem där så bör det funka. Behöver du hjälp så maila mig direkt, för 99Mac blev putt på mig då jag la in länkar till mina hjälpsidor

Har lite svårt att få det hela att gå ihop.

Finns det någon som känner sig manad att skriva ihop en guide?
Kom igen nu!
Låt er inspireras av ifun.se och alla fina iphone -guider som Adrian gjort.

/John

Jag har köpt mina giftcards via ebay vilket fungerar strålande. Sedan kan ni läsa en av mina tidigare trådar om att göra inköp via ITMS.

http://www.99.se/itunes/110317-g-ra-ink-p-via-itms-usa.html

På tal om att läsa det finstilta så har jag läst igenom "Terms of Service" och "Terms of Sale" och undrar om ni har någon tanke om hur man kan hyra film från US Store på ett korrekt sätt?

Bland annat så står det i "Terms of service" under 7. Your information att jag binder mig vid att lämna korrekta uppgifter till iTunes när jag skapar ett nytt konto.
Detta borde jag väl komma förbi genom att fixa en amerikansk postbox? Då kan jag ju fylla i korrekta uppgifter?

Sen står det såhär i "Terms of Sale" :
"Gifts purchased from the iTunes Store in the United States may be purchased only for, and redeemed only by, residents of the United States. Gifts are non-refundable. Gifts may not be purchased with iTunes Cards, Gift Certificates or Allowance Accounts. Gifts may not be used for Movie Rentals."

Hur kan man komma förbi det på ett korrekt sätt? Är det enda sättet att skaffa ett amerikanskt kreditkort eller vet ni något annat sätt?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 14:57

Om du vill vara laglig så får du ansöka om green card annars är du rökt.

Ursprungligen av studiox:

Om du vill vara laglig så får du ansöka om green card annars är du rökt.

Det är så illa alltså? Det räcker inte med ett kreditkort, eller det kanske man inte kan få?

Hmm. Jag kommer inte förbi kreditkort grejen, finns ju inget alternativ till kreditkort mer än paypal?? Enligt allt instruktioner jag har läst så ska man kunna fylla i none på kreditkort och fortsätta med att skiva in giftcard nummret.... Är jag bara dum?

Ursprungligen av monophonic:

Hmm. Jag kommer inte förbi kreditkort grejen, finns ju inget alternativ till kreditkort mer än paypal?? Enligt allt instruktioner jag har läst så ska man kunna fylla i none på kreditkort och fortsätta med att skiva in giftcard nummret.... Är jag bara dum?

Dum vet jag inte, men du gör det i fel ordning. Du ska trycka redeem i högermenyn först, sedan fylla i ditt gift card nummer, sedan välja skapa nytt konto och då får du ett val med none på kreditkort.

Tack!

funkar lysande med usa-adress och itunes gift card från ebay. fick betala $20 för ett $15-card (ville testa om det funkade först), men köper man $50 "buy now" så verkar det bara bli ett par $ över iTunes-värdet.

Har köpt gift certificate på E-bay

Det står att mitt amerikanska gift certificate inte fungerar på Svenska I-tunes store. Hur handlar jag på den amerikanska?
Måste jag ha den amerikanska I-tunes programvaran också?

Klas

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-03-19 13:41
Ursprungligen av Klas Lunding:

Det står att mitt amerikanska gift certificate inte fungerar på Svenska I-tunes store. Hur handlar jag på den amerikanska?
Måste jag ha den amerikanska I-tunes programvaran också?

Klas

Du måste ha ett Amerikanskt konto. Registrera ett och välj gift cards som betalningsalternativ. (se mer info i tråden). Programvaran är samma det är bara att du måste logga in /ha ett Amerikanskt konto.

Ursprungligen av avocade:

funkar lysande med usa-adress och itunes gift card från ebay. fick betala $20 för ett $15-card (ville testa om det funkade först), men köper man $50 "buy now" så verkar det bara bli ett par $ över iTunes-värdet.

Leta lite till, jag har hittat de som säljer $50 för endast $49 (buy now).

Hyra film (USA) och titta via Apple TV

Att hyra film och köpa TV program funkar ju utmärkt med amerikanska gift cards.
När jag flyttar filmen till Apple TV och ska titta får jag meddelandet;
"Din Apple TV är inte auktoriserad att spela upp innehållet".

Vet någon om det finns en bra väg runt detta?

Klas

Jag har hyrt film via iTunes nu, men de vill inte synka till min AppleTV. Vad gör jag fel?

Kan det vara att jag har olika konton på AppleTVn o på iTunes?

Gift cards

Hur väljer jag gift card som betalningsalternativ när jag registrerar nytt konto? Hittar inte detta alternativ någonstans.

Glöm min fråga ovan. Har skapat ett konto nu efter att ha läst en annan tråd. Däremot får jag ett felmeddelande när jag försöker handla - ett okänt fel uppstod (-4). Problem?

Glöm min fråga igen. Nu funkar det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-14 22:54

Jag vet att det är poster från förra och förrförra året som jag läst, men kvaliteten på filmerna som man hyr, som inte är HD, är det DVD-kvalitet på dessa?

Lite hjälp på vägen...

Hej,
Jag hade också stora problem med att klura ut hur man gör men när man väl kommer på tricket så är det ganska enkelt.

Viktigt! Du måste först skaffa ett iTunes Gift Card, t.ex via eBay. Använd iTunes Certificate Voucher Code för att skapa ett amerikanskt konto. Om du försöker skapa ett konto utan en voucher så måste du ange ett kreditkortsnummer. Det slipper du om du gör enligt nedan.

1. Köp en voucher via eBay (be om att få koden via mejl.
2. Starta iTunes, se till att du INTE är inloggad med ditt svenska konto.
3. Längst ned på första sidan i iTunes Store byter du till den amerikanska butiken.
4. I högra kolumnen, ganska långt upp, finns det olika länkar. Välj "Redeem" under rubrik Quick links.
5. I fönstret som öppnas skriver du in din Certificate Voucher Code.
6. Följ de tre stegen:

a) Godkänn villkoren
b) Skapa ditt konto (använd ett nytt e-mejlkonto)
c) Hitta på namn och adress adress (se längre upp i denna tråd för exempel,
måste vara en amerikansk zip code)
Eftersom du har använt en voucher så kan du ange "None" som betalning.
7. Nu bör allt fungera

Beloppet som du erhållit via din voucher ska synas uppe till höger, t.ex $20.

Tänk på att om du köper något (istället för att hyra) så är musiken/filmen låst till ditt amerikanska konto.

Läs mer på idg.se:s artikel: Här är genvägen till filmuthyrning i iTunes - IDG.se

Bevaka tråden