Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI-604 problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat en DI-604 router för att ansluta flera datorer till mitt ADSL, men har fått lite problem. Jag kör en Hotline server på en dator, och det är inga problem att logga in på den utifrån, däremot går det inte att ladda ner från den. Jag hittar ingen inställning som kan vara orsak till det, men det finns väl antagligen någonstans. Tips?

Kan väl tillägga att jag själv inte har några problem att ladda ner från andra servrar.

[ 05 Januari 2003, 15:25: Meddelandet ändrat av: Magnus Krantz ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-05 16:27

Vilka portar har du öppnat/styrtom till HLserverdatorn? Hade samma problem fast med en DL-704, det är en port för att logga in en för att lista filerna och en tredje för att ladda ner. Sitter så till att jag inte kan kolla vilka det var. Men det var kring 5000 som standard iaf. Gissar på 5000-5003 eller 5004. Men det kan ha varit ett par portar åt andra hållet med.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Page Not Found/ Per:
Vilka portar har du öppnat/styrtom till HLserverdatorn? Hade samma problem fast med en DL-704, det är en port för att logga in en för att lista filerna och en tredje för att ladda ner. Sitter så till att jag inte kan kolla vilka det var. Men det var kring 5000 som standard iaf. Gissar på 5000-5003 eller 5004. Men det kan ha varit ett par portar åt andra hållet med.

Ah, visste väl att det var något sådant! Jag har styrt om port 5500 till den datorn, det räcker tydligen bara för att logga in och lista filerna. Får leta reda på vad som mer behövs...

Finns det något sätt att styra allt till en dator, utan att behöva specificera? Och kanske bara styra om vissa saker till en annan?

Nå, Hotline fungerar nu, men är det någon som vet hur jag får igång fildelning mellan datorerna? De hittar inte varandra...

Kolla appletalkinställningarna. Tror att nätverksintervallet ska vara lika på båda datorerna.
Du kan också testa att fildela via tcp/ip.

1
Bevaka tråden