Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sakai?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-20 14:33

Hej
Jag har ett problem med Sakai, om det är någon som känner till det. Här på Stockholms Universitet har vi nåt som heter Mondo (Sakai) där man kan lägga upp info och filer efter kurser eller projekt. Det är meningen att man ska kunna överföra filer direkt i web-gränssnittet men det fungerar sällan. Det ska också gå via Finder med hjälp av DAV. Det fungerar så länge man kan spara en fil direkt från ett program men man kan inte dra och släppa en fil. Då får man en Error -36, (I/O).
Jag vill lägga upp en driver på Mondo och den kan man inte öppna och spara. Jag har försökt att komma förbi problemet genom att skapa en arkiv men alla zip-program spara direkt till samma adress som källfilen. Finns det ett program som tillåter man att spara till en annan adress?
Det här känns som ett idiotiskt problem, särskilt eftersom man kan spara till en plats men inte kopiera till den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-20 23:15

Upptäckte att SuffIt (ni kommer ihåg det?) tillåter uppackning till en annan adress. Det orsakade error -42 efter ungefär 10 minuter.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 09:23
1
Bevaka tråden