Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone lanserad i Europa: England, Tyskland först ut

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror att Telenor ligger extremt bra till för att få lansera iPhone i Norge och Sverige. För oss svenskar är det ganska trist eftersom Telenor här är ett ganska sargat varumärke och den av de stora operatörerna som tappar mest.

Nej, då hade jag hellre sett att Telia hade fått telefonen, okej att dem är lite dyra, men de har EDGE-tekniken och eftersom iPhone inte har 3G spelar det inte så stor roll att deras 3g-nät är såpass dåligt fortfarande. Dessutom är de överlägset störst vilket ju gör att fler kommer att köpa iPhone.

Som sagt synd att det inte finns stöd för 3G i iPhone, om man ser till Apple-användare tror jag att ganska mänga av dem ligger i 3s målgrupp annars... 7,2 Mbit/s jämfört med EDGE (vad är det 0,236 Mbit/s) är en stor skillnad,... sen så har de ju fina macar i all sin reklam

Citat:
"Annars kommer nog iphone bli en exklusiv lyxprodukt
unnat endast ett fåtal."

Om man ska vara realistiskt så kommer detta vara fallet oavsett vad som händer. Mobilen har en såpass mycket högre prispunkt än de högsta nu på marknaden. Att sedan jämföra med befintliga tillverkare som Nokia och Sony Ericsson är omöjligt. iPhone kommer ta en försvinnande liten del av marknadsandelen för sålda mobiltelefoner när den lanseras i Sverige. Dock kan det ju vara strategiskt viktigt för den operatör som lanserar den (positionering etc).

  • Medlem
  • 2008-01-31 19:02

Men är det inte så att telenor också satsar på 3g och kanske därmed inte är intresserade av iPhone trots att den har blivit så lyckad?

Ipone - prisvärd PDA

Har använt Ipone några månader nu. Inköpt i Las Palmas. De stora fördelarna med denna telefon/PDA är framförallt användargränssnittet som sätter den i en klass för sig.

Synkroniseringen med dator går perfekt och helt automatiskt för kalender, kontakter, m.m.

Kameran ger bra bilder i skapligt ljus.

Den inbyggda Ipoden har mycket bra ljud genom hörtelefon. Har läst en del kritik om att ljudet skall vara dåligt, men både min Nokia och Ericsson ligger sämre till.

Direktkoppling till YouTube är mycket snabb och säker via de hotspots, som nu erbjuds i allt större utsträckning på restauranger och hotell i Las Palmas. Flera tråkiga sammanträden har blivit meningsfulla genom tillgången till YouTube.

Skall man nämna några nackdelar så är det främst den korta batteritiden. Ljud, och Wi-Fi verkar suga ur batterierna på några timmar. Att det inte finns 3g gör mindre då tillgången på Internet-påfarter är så god som den blivit. Saknar radio, men det löser sig också via Internet.

G-mail och Google-earth funkar bra och kommer till praktisk användning när man är på stan.

Som nybörjare på Iphone finns det säkert mycket mer att upptäcka, men som den fungerar f.n. är de värd pengarna. Nu har Nokia- och Sony Ericsson-lurarna hamnat på reservbänken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-08 18:29

Med Telias 199kr har du obegränsad surfning inom deras portal!
För ytterligare 99 kr har du obegränsad surfing (i alla fall upp till 5GB/mån).
Edge funkar kalasbra och ingår.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-11 00:42

kenjon:... "inom deras portal" ??

när jag pratade med de hos telia sa de att för 99kr/mån får man upp till 5gb.. inom telias portal, ej inräknat extrakostnader för vissa tjänster på nätet..

för 199kr/mån får jag fri surf, nätåtkomst över huvudtaget.. vad stämmer nu?!

  • Medlem
  • 2008-02-19 12:37

Jag tror att Sverige får iphone i Augusti-September inför nästa event. Antagligen släpps då 3g luren. Blir det en 3g iphone i Sverige tror jag nästan telenor får den. Det är min teori. Själv hoppas jag på comviq men det blir nog inte av...

Nej, så länge tror jag inte att vi får vänta. iPhone kommer nog till Sverige senast till sommaren.
Mars, April tror jag! Men då blir det inte en 3G iPhone. Telia kommer få den.

http://www.idg.se/2.1085/1.149905

Stämmer detta låter ju en sverigelansering närmare...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-28 11:06
Bevaka tråden