Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Konstig" bild efter väckning från vila

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-17 22:37

-n http://tinyurl.com/33sjzk

Detta fick jag nyss när jag väckte min santa rosa mbp från vila. Funkar dock utmärkt efter en omstart. Bör jag vara orolig? :S
Körde i clamshell mode med extern skärm vid det tillfället.

jag fick en sån skärm jag med, MBP santa rosa.. i mitt fall är jag säker på att det var för att jag flyttade runt bland mia wallpapers utan att välja mitt wallpaper på nytt. det vart liksom "shit vilket wallpaper skulle det vara,vilket hade människan valt?! hittar det inte"-reaktion och skärmen vart sådan.

tror inte det var så farligt, efter en omstart hade den hittat leopard-orginal tapeten och kände sig till freds.

eller?

Ursprungligen av NiV3Rt:

-n http://tinyurl.com/33sjzk
Körde i clamshell mode med extern skärm vid det tillfället.

Det finns risk att grafikkretsen har blivit överhettad då du kört i clamshell. Men då borde du kanske även ha råkat ut för en KP? Det är i alla fall en tanke. Kan nog bli überjävlish varm inne i musslan om du steker på med något tungt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-19 18:23

Kan ha med bakgrunden att göra. Har märkt att det är väldigt veligt med vilken bakgrund den ska välja. Har inte riktigt sett nåt samband än
Vill ju helst inte tro att det har med grafikkortet att göra. Mbp ska väl klara av clamshell såvida den inte står inklämd i nåt hörn med luftutblåsen blockerade? Det är ju det enda sättet att ha den interna skärmen inaktiverad. Men men, kan ju vara så ändå.

KP var det inte då Christer Sjögren - I love europe spelades ur högtalarna. Hade igång youtube när jag satte datorn i vila. Med min överlägsna slutledningsförmåga lyckades jag komma fram till att om chrillan ljuder ur högtalarna, då är det inte KP det är frågan om

Det gick dessutom dra ner den i vila utan problem. Fick dock samma bild på skärmen när jag väckte den igen. Det löste sig dock som sagt efter en omstart.

Har råkat ut för nåt skumt nu två gånger idag på min en 1,5 dygn gamla penryn MBP.
Hela skärmen blir helt fylld med små "fyrkanter".

http://www.thilander.eu/annat/temp/messed_up.jpg

Första gången händer det efter den vaknade ur vila, andra gången efter jag lirade quake 4 (när jag stängde av spelet) :/
Fick stänga av datorn på det elaka viset.
Tänkte inte ens på att koppla in en extern skärm under tiden det var så.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-09 12:07

Har aldrig varit med om det mer. Skulle tro att det är något med den buggiga leoparden som spökar. Vila och leopard verkar ju inte vara nån hit

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-03-13 13:03

Andreas, har haft samma på min 1 vecka gamla penryn MBP. Bägge gångerna när jag väckt den ur vila. Kändes inte helt bra.
/Anders

1
Bevaka tråden