Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker Kensington Smarttip till Macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-13 19:31

Hej.

Jag köpte en kensingtonladdare till min gamla powerbook för nåt år sen, sen gick smarttippen till den sönder så den har bara legat & skräpat. Så hittade jag den häromdagen och kollade upp lite. Å den är ju likadan som den som säljs till Macbook/Pro fast då med magnettippen.

Min fråga är, vet någon om något ställe på detta internet som säljer enbart Kensingtons smarttip till Macbook? Alltså inte hela laddaren..

Onödigt att köpa en helt ny likadan laddare för att få en kabel. Hittade ställen som säljer smarttips till allt annat än just det jag behöver.

Hjälp mig. Ni får gärna maila direkt, viktor@hitsville.se

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-02-13 22:47

Hej,

Jag konfronterade Kensingtons lilla avdelning i Sverige, och även deras support i Storbritannien, i höstas.

De säger samstämmigt att det kommer inga tippar till Macbook eller Macbook Pro, då Apple "har patent på tippen".

Tråkigt, men sant, för produkten rockar verkligen

/Bernt
http://berntmansson.se/blog

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-17 21:05

Dom snackar bara skit! den finns att köpa komplett på ebay.
Det var samma sak för mig när min smarttip till powerbooken gick sönder. Den gick inte att köpa genom applecenter (även att jag köpte den där). Jag blev tvungen att reklamera hela för att få en ny.

Trots att det gick att få tag på tippen från usa kunde dom inte hjälpa mig.

Ja det lutar åt att man måste köpa en helt ny laddare till.

Det är bara att gå in på ebay och söka efter kensington macbook. Där finns dom.

Viktor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-17 22:43

Jo, nog finns det Kensington-laddare att köpa för MacBook, men inte från Kensington... Den är nån kille i USA som köper laddare från Apple och bygger om - priserna blir därefter (110 dollar för bara "smarttip"!). Se http://mikegyver.com/Store/index.html för info.

1
Bevaka tråden