Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

för rik för bredband...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-23 00:14

Jag är trådlös men fastknuten i en antenn. Alltså: min kontakt med omvärlden består i ett radio-LAN eftersom jag bo i ett hus i ett område där man anses vara antingen för rik eller för akademisk (undrar var jag passar in) för att vara intresserad av ADSL. (Detta är helt sant. Telia...) Några snubbar sparkade igång ett radioLAN med en antenn på ett vattentorn i närheten och jag har en antenn i vindsfönstret riktad mot vattentornet. Från antennen går en lång j-a kabel som jag har tjuvkopplat till airportkortet på min fotbolls-iMac - funkar finfint. Jag är nu bara klient.
Nu undrar jag om och hur man kan koppla in antennkabeln i en basstation, tex Extreme, (det verkar gå, rent fysiskt) och få basstationen att vidareförmedla signalen till min dator utan kabel.
Jag vill alltså ha basstationen som en sorts relä. Går det?

Bänkt Baron

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-23 08:08

Den nya basestationen kan fungera som brygga, dvs trådlöst in och trådlöst ut. Frågan är om det fungerar med ditt RadioLAN eller om det bara går mellan två Airport Basestation.

Toppmodellen har dessutom antenningång så att få dit antennsladden borde inte vara ngt problem även om kontakttypen tydligen är unik.

www.tidbits.com senaste nummer har en artikel om de nya stationerna som kan vara värd att läsa.

  • Medlem
  • 2003-01-23 09:24

Du menar att kontakten är annorlunda än den som sitter på ett vanligt, gammalt airportkort? Jaja, på nåt sätt borde det att få ihop det.

  • Medlem
  • 2003-01-23 10:42

tackar. Det tar meg en bra bit på väg!
baron

1
Bevaka tråden