Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande - Föregående sida istället för sudda text, backspace m.m

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har nyss börjat använda safari (senaste, 3.0.4) istället för firefox. Har helt enkelt fått upp ögonen för safari igen och tycker det känns snabbare och mer invävt med allt annat...

Nu till något väldigt irriterande..
Om jag t.ex. gör en googlesökning så tolkar safari vissa knappar som kortkommando istället.. När jag skriver i sökfältet så hoppar den upp och ner varje gång jag trycker på spacebar, visar föregående webbsida när jag trycker backspace och andra jobbiga saker beroende på vilken knapp jag använder...
Det händer även här på 99.se i sökrutan eller om jag använder t.ex. hotmail.

Enormt irriterande.. Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara?

Får väl helt enkelt byta tillbaka till den gamle trotjänaren firefox annars...

Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 11:29

Ja, jag har samma skit. Jag vet inte vad jag kommer åt. Men jag tror det kanske kan ha att göra med sökfunktionen i Safari. När vänner använt datorn har de åtskilliga gånger kommit åt ⌘+F vilket är för find-funktionen. Det störande är att jag inte vet hur man stänger av det igen.

  • Medlem
  • 2008-08-13 08:21

Har ni fått ordning på det? Min fru har precis samma problem, men jag har inte lyckats lösa det.

Ursprungligen av JSt:

Har ni fått ordning på det? Min fru har precis samma problem, men jag har inte lyckats lösa det.

Jag antar att ni uppdaterat allt och så?
Mitt löste sig när jag installerade om OS X. Detta gjorde jag inte bara för Safaris skull men det fixade biffen iallafall. :/
Men det måste finnas enklare sätt tycker man...

Provat installera om Safari (se bara till att göra en backup av alla bokmärken och sånt)?

1
Bevaka tråden