Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AKUT Kan inte bläddra i menyer med fjärrkontroll!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 16:10

Jag ska hålla en podcast-presentation nästa vecka och köpte idag en docka med fjärrkontroll samt sladdar för att koppla till en tv.
nu upptäcker jag till min fasa att det inte verkar funka som jag vill.

för det första går det inte att bläddra i menyerna med fjärrkontrollen. endast höjja och sänka volymen samt play/pause.

sen när man satt på ett podcast-avsnitt och det tar slut byter det inte till nästa utan går ut till menyn igen och TV'n tappar signalen. jag vill att det ska fortsätta spela. ställde in på "repeat: all" i huvudmenyn. men det gör den inte.

snälla snälla berätta om jag gör ngt fel. börjar få lite panik.
jag har både en iPod Touch och en vanlig iPod Video. båda har samma "problem".

tack

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-07 16:57

Testa gör en On-The-Go Playlist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-07 17:58

gjorde en smart playlist och nu funkar det med avsnitten att de visas efter varandra.

fjärrkontrollen då måste vara universums sämsta ipod-tillbehör. sjukt tråkigt och idiotiskt av apple.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-14 21:03

Men du kan ju inte se menyerna, är det inte svårt att navigera i dem då? Men om du vill ha mer komplett fjärrkontrollering av din iPod via dockan så kan du ju modda den med ett chip från http://home.swipnet.se/ridax/ipod.htm och skaffa en B&O fjärrkontroll.... O:-)

1
Bevaka tråden